The Whitcher (spoilerfri diskussion)

Conan

انتفاضة
Vad tycker ni om serien? Är den värd att se?

Jag har sett 1.5 avsnitt och tycker det känns som en ganska pajig fantasyserie för barn eller unga tonåringar.

Lightshy

Hero
Jag har sett hela säsong 1.
Jag har ingen erfarenhet av böckerna eller tv-spelen.
Antingen ser man inte serien alls eller så ser man hela säsong 1 (gärna så snabbt som möjligt). Och drar ingen slutsats förren man sett alla 8 avsnitt.
Så här i efterhand så skulle jag nog vänta med att se säsong 1 tills precis innan säsong 2 startar, eftersom det känns som dom klippt säsongen mitt i.

Det är inte den bästa serien jag sett, men den är inte dålig. Och jag tror det kommer bli nått annat i o med säsong 2.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Synd, jag hade förhoppningar på denna. Måste man se åtta avsnitt av en serie innan den blir bra känns det som en rätt dålig serie.

Oh, well. Kollar väl in första avsnittet för att se om den faller mig på läppen i alla fall.

pingas

Warrior
Tyckte de första två avsnitten var rätt tråkiga. Men ska ge serien en chans.

Bolongo

Herr Doktor
Jag har sett hela säsong 1, och jag hade nog varit väldigt förvirrad om jag inte fått seriens struktur spoilad för mig. Sedan blev jag ändå förvirrad vad gäller geografi och politik, men det spelar nog mindre roll.

nano

Diehard, death or glory Toad
Det var skitbra! Såg hela på tre kvällar, efter att ha spelat roll- och brädspel hela dagarna innan. Kul att försöka pussla ihop segmenten, gärna ihop med en kompis. Bra att man blandar fånigt, dramatiskt och mörkt. Gillar man att hata serier pga kulturkrigsgrejer så kommer man hitta sånt oavsett vilken sida man står på. Liksom med alla annan media njuts denna bäst om man droppar kulturkrigandet.

Vimes

Sillkung
Toppenserie, men då måste man ha självdistans nog att acceptera dels att fantasy är ganska larvigt och dels att det inte gör något att man ibland får tänka "åh fan, så det som hände i förra avsnittet var alltså innan den här andra grejen, det fattade jag inte förrän nu" (jag begriper verkligen inte hur någon kan ha problem med tidslinjerna).

Visst, man får någon form av belöning i sista avsnittet när trådar knyts ihop, men det är ju inte som att det inte är toppen innan: Geralt grymtar och är en hårding (men egentligen en mjukiz, pls dont tell), man får tänka "wtf? Var det inte grimdrak och skräck nyss, varför är det så tramsigt nu?", ibland är nån lite naken, och så får vi se hur Geralt med följe ska lösa detta avsnitts monster, "oj! Nu blev det köttigt våld! Det var ju typ Xena nyss! Vad är det som händer egentligen?"

nano

Diehard, death or glory Toad
Jag får dock eka en del av Kranks kritik mot Game of Thrones: det råder en tragisk brist på kukar jämfört med mängden bröst vi får se.

Vimes

Sillkung
nano;n338835 said:
Jag får dock eka en del av Kranks kritik mot Game of Thrones: det råder en tragisk brist på kukar jämfört med mängden bröst vi får se.
Absolut! Fler kukar till folket. (Men to be fair är det ju inga muttor i serien heller - mest bara bröst, mäns som kvinnors).

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Okej, jag vart helsåld redan fem minuter in i första avsnittet. Inne på avsnitt tre nu och fortfarande intresserad.

Lite preliminärt så tror jag att den här kommer kvala in på top3 fantasyserier, tillsammans med GoT och Storyteller.

Vimes

Sillkung
Bra där Rymdhamster! Toss a coin to your witcher, oh valleeeey of pleeeenty oohooh

he's a friend of humaniiity!

Jocke

Man med skägg
Alltså jag har fortsatt tänka på tv serien varje dag jag sen jag började titta på den. Så det måste ju vara ett gott betyg. Även om jag gnällt på vissa delar och vad de fokuserar på i spoilertråden så känner jag mycket mer för Häxkarlen och hans kompisar nu än innan.

Jag hoppas på att nästa säsong håller kvar vad som nu gör det till något som fastnar i mitt medvetande och gör allt jag gnällt om på annat håll bättre. Jag kommer titta i vilket fall!