God45
#PrayersForBahakan
Jag med!Ja, det tycker jag!
De till och med driver med säsong 1:s brister i avsnitt 4! ”Tog mig till 4e versen innan jag ens fattade att där var flera tidslinjer!”.
Jag med!Ja, det tycker jag!
Jag fattade aldrig kritiken mot de olika tidslinjerna. Tyckte det var ett kul grepp. Men om folk inte gillade förra säsongen och tyckte denna var bra så kanske jag som gillade förra säsongen kommer tycka denna är jättesuperbra!De till och med driver med säsong 1:s brister i avsnitt 4! ”Tog mig till 4e versen innan jag ens fattade att där var flera tidslinjer!”.
Jag tycker Honest Trailer sade det bra: vi gör tidshopp utan att förklara tidshopp med människor som varken åldras eller byter kläder.Jag fattade aldrig kritiken mot de olika tidslinjerna.
Nu var det för länge sedan jag såg första säsongen, men det stämmer säkert. Jag minns det som att folk mest inte gillade tidshoppen som koncept, tror aldrig att jag läste kläderna som ett klagomål. Men som sagt det var ett tag sen, jag minns säkert fel. Vilka karaktärer var det som inte åldrades?Jag tycker Honest Trailer sade det bra: vi gör tidshopp utan att förklara tidshopp med människor som varken åldras eller byter kläder.
Gerard åldras inte och Yennifer åldras inte och ingen av trollkarlarna eller alverna åldras. Och allting är vagt fantasy så det går inte att se att nu är det 80-tal för Gerard har en vit kavaj på sig… Det är inte mest förvirrande men det är lite förvirrande. Det är typ bara barden och Ciri som åldras.Nu var det för länge sedan jag såg första säsongen, men det stämmer säkert. Jag minns det som att folk mest inte gillade tidshoppen som koncept, tror aldrig att jag läste kläderna som ett klagomål. Men som sagt det var ett tag sen, jag minns säkert fel. Vilka karaktärer var det som inte åldrades?
Att Geralt inte åldras är ju dock som sig bör, En witcher lever ju väldigt länge.Gerard åldras inte och Yennifer åldras inte och ingen av trollkarlarna eller alverna åldras. Och allting är vagt fantasy så det går inte att se att nu är det 80-tal för Gerard har en vit kavaj på sig… Det är inte mest förvirrande men det är lite förvirrande. Det är typ bara barden och Ciri som åldras.
Ah, det tänkte jag inte på. Det är ju inte så ovanligt i serier att vissa karaktärer (främst äldre) åldras medan andra (främst yngre) inte gör det. Det är ju samma i utmärkta Rome så jag utgick nog bara ifrån att det var tv-serielogikGerard åldras inte och Yennifer åldras inte och ingen av trollkarlarna eller alverna åldras. Och allting är vagt fantasy så det går inte att se att nu är det 80-tal för Gerard har en vit kavaj på sig… Det är inte mest förvirrande men det är lite förvirrande. Det är typ bara barden och Ciri som åldras.
Det är för att spelens författare är bättre än Sapkowski.Grejen för mig är att jag alltid tyckt att sidohistorierna i The Witcher-spelen varit mer intressanta än huvudstoryn.
Började inte Sapkowski skriva Witcher som ett gäng småhistorier där Gerhalt möter ett nytt monster varje historia? Jag tänker att världen och karaktärerna kanske lämpar sig bäst för den form av storys då det var tanken med världen från början?Det är för att spelets författare är bättre än Sapkowski.
Första boken, som i sin engelska översättning heter The Last Wish, är en novellsamling. Det är först senare som det görs ett försök att skriva storslagen fantasy. Personligen orkade jag knappt ens med första boken. Men The Last Wish är bitvis riktigt bra.Började inte Sapkowski skriva Witcher som ett gäng småhistorier där Gerhalt möter ett nytt monster varje historia? Jag tänker att världen och karaktärerna kanske lämpar sig bäst för den form av storys då det var tanken med världen från början?
I sin svenska översättning heter Den sista önskningen. Och Ostatnie życzenie på originalspråkFörsta boken, som i sin engelska översättning heter The Last Wish,
Det bådar gott för mig Ska sätta tänderna i avsnitt 2 snart!Jag insåg precis att det fortfarande är monster of the week […]