Har sett avsnitt 7. Tyvärr det minst bra avsnittet hittills.
Det börjar med Yennefer och Ciri. Spontant känner jag att Ciri är lite väl godtrogen mot Yennefer, men det kanske har hänt grejer i förra säsongen som jag glömt som förklarar det.
Sen räddar Geralt barden och det känns tyvärr väldigt ologiskt. För det första, hur kunde Geralt veta att han var fånge? Det kan inte ha varit Yennefer som sagt det, för han var inte fånge när hon försvann. Sen undrar jag hur Geralt kunde hinna dit? Jag fick intrycket av att staden låg rätt långt borta. Nåja, räddningsaktionen var rätt kul, så jag låter underhållning gå före logik här. Och det är kul att se Geralt och barden tillsammans igen!
Sen är det dags för tråkiga storpolitiska intriger. Men i detta avsnitt är de tyvärr inte bara tråkiga, utan alverna beter sig alldeles obeskrivligt korkat! De befinner sig alltså bakom Nilfgaards murar. Nilfgaard som är asrasistiska mot alver och hänger misstänkta spioner längst sina murar. De har en nyfödd bebis och säger till sin enda allierade att näää, vi skiter i vad vi lovade dig trots att det vi lovade att vi skulle göra är enda orsaken till att vi får vara här. Vad tror ni kommer hända, dumjävlar?! Så korkat!!! Middagsscenen där alla döda när de är förstenade är dock häftig.
Jag ställer mig lite frågande till att Yennefer sen ångrar sig angående Ciri rätt random och att Gerhalt kommer till exakt rätt plats vid exakt rätt tidpunkt. Det hela är inte särskilt snyggt dramaturgiskt. Men det leder till en najs fajt!
Inget monster och inget tv-spelmoment i detta avsnitt vilket känns trist.
Så, som sagt är detta tyvärr det minst bra avsnittet hittills. Men det sista avsnittet ska ju vara bra så nu har jag något kul att se fram emot