Say what? Det här stämmer ju inte alls. Jag skulle väl kunna vara ulv utan en förmåga likaväl som en bybo utan förmåga? Dvs om jag använder en förmåga eller ej säger inget om min rödgröna status.Konrad Konvalj said:Om ingen av Korpa/xyas använder en förmåga så är de ju så klart gröna båda två.
Om det är den du presenterar ovan är den ju ganska kass faktiskt, även om den innebär att jag får vara kvar.Konrad Konvalj said:Men nu finns en plan!
Jag har röstatBasenanji said:xyas förresten, vad hade du för förmåga/information?
Just nu har xyas fyra röster på sig. Jag hoppas att han får fem röster så snart som möjligt.
Vilka har inte röstat hittills?
Korpa? !Paxen?
Information har jag.Basenanji said:xyas förresten, vad hade du för förmåga/information?
Helt rätt, men det beror ju på hur man ser det..xyas said:Say what? Det här stämmer ju inte alls. Jag skulle väl kunna vara ulv utan en förmåga likaväl som en bybo utan förmåga? Dvs om jag använder en förmåga eller ej säger inget om min rödgröna status.Konrad Konvalj said:Om ingen av Korpa/xyas använder en förmåga så är de ju så klart gröna båda två.
Nej. Det enda matematiken säger nu är att inte LJS är det. Att jag tror att du är ulv beror helt på hur du spelat, och på vilka jag inte tror är ulvar. Men jag är inte alls säker på om det är du, basenanji eller KK som är den sista ulven. Nu när du börjat prata så är det nog till och med så att jag överväger att byta till basenanji.xyas said:Men säger verkligen matematiken att jag är ulv då? Det är en fråga, inte ett ifrågasättande för jag har inte hängt med på alla turerna kring matten.Vicotnik said:xyas, hur ställer du dig till att röstas ut? Finns det någon anledning till att vi inte ska ta och rösta ut dig denna runda?
Hittils har BDG let oss i rätt riktning och just nu känns det inte som han kör igenom någon extrem plan där han säljer ut sina vänner och låter bli och nattmörda.
Så just nu litar jag på BDG och hans matematik
Så, KK, du menar alltså att jag är ulv och har kommit på den briljanta idén att dreva ut två ulvar för att försöka gröna mig själv? Jag måste nästan säga att det känns som en förolämpning att du tror att jag skulle spela på det sättet som ulv.Konrad Konvalj said:Om vi inte hänger xyas så måste vi hänga mig. [---]Varför behöver jag en Kånkel-plan? Jo jag är fortfarande inte säker på det här med väktaren. Alltså, sorry BDG men jag litar inte ett skit på dig och ditt väktande.
Men kompis, varför skulle du skriva det där?BDG said:Sen kan jag hålla med om att det är väldigt skumt att jag ska ha lyckats väkta två nätter i rad, och kanske finns det någon twist som gör att ulvarna kan välja att inte nattmörda eller så, men det är ju en annan fråga, som knappst gör mig till ulv.
Ja alltså, jag vet ju inte om jag har lyckats skydda folk, bara att jag försökt skydda folk och att ingen dött. Eftersom jag är väktare så känns det däremot som att det måste finnas möjlighet till nattmord, men inte nödväntigtvis som vanligt att ulvarna mördar varje natt, min väktarroll fungerar inte heller precis som vanligt nämligen.Basenanji said:Men kompis, varför skulle du skriva det där?BDG said:Sen kan jag hålla med om att det är väldigt skumt att jag ska ha lyckats väkta två nätter i rad, och kanske finns det någon twist som gör att ulvarna kan välja att inte nattmörda eller så, men det är ju en annan fråga, som knappst gör mig till ulv.
Det är ju skitkonstigt? Du har ju läxat upp mig efter noter för att jag spekulerade i de där banorna med orden att om du var väktare som dessutom lyckats skydda folk så måste ju varulvarna kunna nattmörda?
Så sant. Håller vår väktare att vackla, eller är det bara skitsnack?Basenanji said:...alltså: varför skulle ulvarna välja att låta bli att nattmörda
...samtidigt som det finns en väktare som påstår sig lyckas väkta folk?
Så vad tror du då? Hur fungerar din förmåga?Eftersom jag är väktare så känns det däremot som att det måste finnas möjlighet till nattmord, men inte nödväntigtvis som vanligt att ulvarna mördar varje natt, min väktarroll fungerar inte heller precis som vanligt nämligen.