Nu röstar vi ut Basenanji!
Alright !Paxen, nu pekar jag med hela handen igen. Vi röstar idag ut Basenanji. Vi kommer inte få med oss honom (förstås) eller KK, men med BDG, !Paxen, Vicotnik, Anth och LJSLarsson så är vi en majoritet som verkar ha förstått att jag inte är ulv (korpa får rösta som hon vill, jag föreslår att du röstar på mig om du är ulv och på basenanji om du inte är det så får vi det klarlagt också).
Konrad är antingen extremt paranoid, eller bara dålig. Basenanji tror jag är ulv, om vi har fler än 3 ulvar, så är det som någon påpekat tidigare inte så att LJS automatiskt är grön, snarare skulle det kännas som att han skulle kunna vara röd eftersom han har ett så väldigt avvikande värde (vilket kan kännas som en bluff), men det är ett senare problem.
Problemet som jag ser det med att rösta ut mig, är dels att ulvarna kanske vinner (men det tror jag ändå inte riktigt, jag tror på 3 ulvar från start, för annars har det här varit ett oändligt svårt spel för byborna oavsett om dom har nattmord eller inte, jag menar vi lyckades pricka ulv+ulv och är i så fall fortfarande inte i närheten av att vinna, vad hade han förväntat sig), och dels att det ändå inte ger någon mer information om vem som är maffia. KK kommer imorrn att säga "åh fan det trodde jag inte, men det var ju så extremt självklart att det inte borde finnas en väktare när ingen har dött på natten så att vi var tvungen att rösta ut honom, har ni förresten tänkt på mina siffror om det nu är 2+2 som gäller... [in i dimman]" och basenanji kommer säga "nu spelade jag visst lite klantigt igen, sorry, det betyder att jag är grön". Och det jobbigaste är ju att båda de argumenten skulle kunna vara sanna (egentligen tror jag ju inte på det men samtidigt tror jag på 3 ulvar så då måste ju nån av dom vara grön hur osannolikt det än verkar).
För den som behöver mer motivation till att rösta på Basenanji så hänvisar jag till hans inlägg.. och min 7 punkterslista som jag gjorde i början av dagen, där hans enda försvar så här långt är att han bemött 2 av punkterna och påstått att han bara varit klantig bybo. Dom övriga punkterna som att han aldrig röstade på Recca och var väldigt sen med att rösta på Brynolf har han inte ens brytt sig om att kommentera.
Jag ska göra mitt bästa för att hålla koll på tråden i eftermiddag/kväll och kommer definitivt vara inne före deadline, men det är oklart hur mycket jag kommer kunna vara aktiv då jag har en del andra åtaganden (fika på stan och kulturfilmskväll).