Re: Kartell
Jag vill bara gråtskratta hysteriskt eller snorgrina på nån bänk hela dan.
Mest av allt vill jag bara dra mig ur, byta nickname låta tiden gå och hoppas på att folk glömmer alla mina fadäser.
Men det är väl knappast speciellt konstruktivt eller...
...ens speciellt moget.
Jag inser att jag är en musikpedagogisk mystifikatör, med specialkompetens i hermeneutiska hemligheter. I kreativt vansinne, i kunskapens knasigaste tvärvinklingar.
Inte i tröttsamt siffer-crunchande, inte i det där som Björn är så bra på.
Jag är bra på att måla upp vilda visioner av hur Fem Ulvar Hest Skrattar Fram En Plan.
Till det; en inte blygsam bit Demagogisk Demon - som får med sig folk bara jag får tillfälle att lägga ut texten.
---
Och jag drar upp allt det där för att försöka få er (i nuläget främst Vicotnik) att förstå att ni inte ska döma mig som ni dömer er själva! Förvänta er inte att jag tänker som ni.
Mät inte efter logiska linjaler, mät efter det förstånd som kan omfamna alla märkliga individer och deras sken-logik.
Mät med det där som kan göra paus vid en enstaka orimlighet – undantaget som bekräftar regeln.
Ska ni mäta mig (eller ens försöka förstå er på mig) så gör det med den krokiga linjalen utan ände.
O-logiken är min logik. Fantasin mitt rättesnöre. Det oväntade min plan. I refuse to be square.
Jag är Chronopia när spelet kräver att man tänker fyra-i-rad.
---
Men, låt mig få nyktra till en aning. Även jag borde ju anpassa mig efter er andra – och efter spelets kalla logik (Vimes, din tråkmåns, när det höll på att bli så spännande!)
Denna kalla logik säger mig att det nu är sex spelare kvar, varav en ulv.
Om vi utgår från att vi röstar ut en bybo och att ulven tar en borde det bli så här:
Idag: Bybo, Bybo
Kvar: Bybo, Bybo, Bybo, Ulv
Imorgon: Bybo, Bybo
Kvar: Bybo, Ulv
Vinst för ulvarna
---
Därför måste jag stå med skammen åtminstone ett tag till. Kämpa för byns överlevnad. Hjälpa er andra genom att påminna er om att jag faktiskt helt orimligt kan vara ulv.
Inspirera diskussionen till att handla om vilka andra som kan vara ulvar. Men också lämna diskussionen till er andra som bättre förstår er på det här spelet.
Kanske be er överväga att inte hänga nån idag så att vi alla får en chans att tänka över vem som kan vara den sista ulven?