Nekromanti Thibaultkoden - vvx xx

Korpa

Umenörd
Basenanji said:
Nu ser jag att LJSLarsson kollade dig TREDJE rundan – då det inte bnegicks något nattmord.

Där tycker (åtminstone jag) att ditt alibi sprack.

Men om jag har fel Korpa, vem skulle du säga är ulv bland dessa:
Jag vet att jag inte har ett alibi, det har jag redan skrivit.

Korpa said:
Vilket gör det jättespännande med en nedärvd ulv-förmåga. Era kontroller under nattfasen före runda 2 och 3 är förhoppningsvis fortfarande korrekta och runda 4 skedde inget nattmord (vilket inte direkt gör mig grönare då jag blev kollad då). Det är bara kontrollen av K.K som är garanterat korrekt.
Och nedärvt nattmordsförmåga innebär att en ulv börjar med förmågan, t.ex. Recca. När Recca blir hängd så går förmågan vidare, antingen till Brynolf eller den tredje ulven. Nu sitter hursomhelst den tredje ulven på förmågan och det finns ingen garanti för att den personen haft den sedan första rundan. Att förmågan ärvs baserar jag på att byn har tillgång till minst en tracker som kan se när en förmåga används och för att det ska vara möjligt så behöver förmågan tillhöra en specifik person. Hänger du med då?

Och jag skriver en ulvlista just nu, så svaret på frågan om vem jag ser som ulv kommer snart.

Korpa

Umenörd
Korpas ulvlista

De som går bort som helt gröna är jag, K.K och LSJLarsson. K.K är grönad genom förmågekoll när nattmord skedde och LSJLarsson grönas av matematiken och bra spel överlag.

Den som är nästan helt grön är Paxen, med motiveringen att jag har otroligt svårt att se honom som ulv, men jag kan erkänna att möjligheten skulle kunna finnas. Möjligheten är inte såpass stor att jag skulle kunna lägga en röst på honom i nuläget däremot.

Jag tror att vår sista ulv kan hittas, antingen hos Basenanji eller Vico.

Motiveringen till varför det skulle vara Basenanji är ganska enkel. Ulvarnas nattmordsförmåga flyttar på sig och då blir inte ens en tracker säkert grön. Han har också spelat klantigt och dumt, något som förvisso inte är direkt fällande. Att han ger sig på mig är i mina ögon också rödande, men det är inte ett argument som håller i en diskussion, så det kan vi strunta i. Han har vänt drevet från sig själv till mig, baserat på matematik och att jag outade säker info (min tolkning, inte hans egna ord). Jag har besvarat det i ett annat inlägg så jag tänker inte bemöta det här också. Fundera kring hur nattmordsförmågan funkar så lär ni komma till samma slutsats som mig, nämligen att Basse kan vara ulv utan att min info blir falsk.

Vicotnic har gjort som mig och hållit en låg profil. Jag har svårt att minnas vad han har bidragit med och har inget grepp alls om honom, till skillnad från Paxen som jag faktiskt lyckats få en bild av. Vico skulle kunna vara vår ulv, inte för att han gjort något som varit påtagligt ulvigt utan mer för att han undvikit att göra något som gör att han sticker ut. (Det här känns nästan som att kasta sten i glashus, men jag har åtminstone aktivt bidragit med allt jag kan på den tid jag haft.)

Enligt mig måste Basenanji ryka, men om ni är rädda för att mista alla våra trackers så kan jag motvilligt gå med på det.

Röst: Vicotnic

Om jag blir kvar till nästa runda och Basse också är det så råder det inga tvivel om var jag kommer lägga min röst.

Korpa

Umenörd
Vicotnik said:
Men hur som helst så anser jag detta vara ett bra inlägg, och det gör faktiskt att jag vågar lita mer på K.K och då lämnar det mig med två stycken jag misstror i nuläget. Dig (Basse) och Korpa. Och det här inlägget skulle du nog inte posta som ulv. Så jag skulle nog vilja säga att det här gör dig lite grönare i min bok./quote]

Varför skulle inte en ulv skriva ett inlägg och gröna en person som vem som helst förstår är grön?

Korpa

Umenörd
Re: Korpas ulvlista

Eller nej, förresten. Nu har jag sagt emot mig själv.

Röst: Basenanji
Motivering: För att han är mer troligt en ulv än Vicotnic. Ska jag rösta ut två personer så tar jag hellre den jag misstror först så får ni andra fundera på hur ni vill göra och vem ni mest tror är ulv.

!Paxen

Swashbuckler

Korpa said:
Eller nej, förresten. Nu har jag sagt emot mig själv.

Röst: Basenanji
Motivering: För att han är mer troligt en ulv än Vicotnic. Ska jag rösta ut två personer så tar jag hellre den jag misstror först så får ni andra fundera på hur ni vill göra och vem ni mest tror är ulv.
Höll på och skulle skriva att det var ett dumt val att rösta ut någon som du misstänkte mindre.

Korpa

Umenörd

Jag drogs med av er rädsla en stund, men det gick över.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Larsson har kollat:

Vic (ej använt förmåga),
anth (använder förmåga),
Korpa (ej använt förmåga),
KK (ej använt förmåga)

Basse har kollat:
-,
BDG, (använder förmåga)
Larsson (använder förmåga)
anth (använder förmåga)

Detta torde gröna KK eller hur? För om KK hade mördat anth borde LJSLarsson fått fram ett annat resultat?!

Eller är jag full igen?
Intressant!

Ett visst behov av gröning känner jag ju att jag vill ha för byns bästa. Jag vill påstå precis som Vicotnik att det här inlägget är väldigt byboigt.

Att hasa fram det här som ulv känns lite sådär med tanke på att jag lätt kan placeras in i ett ulvfack om man är sugen på det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
K.K said:
Att hasa fram det här som ulv känns lite sådär med tanke på att jag lätt kan placeras in i ett ulvfack om man är sugen på det.
Jupp, där jag haft dig platserad, åtminstonde med ena foten och halva benet fram tills Basses inlägg.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
K.K said:
Jupp, där jag haft dig platserad, åtminstonde med ena foten och halva benet fram tills Basses inlägg.
Jo jag menar det.

Även SJSLarsson har ju mig som en rätt hårt pingande ulv. Inget konstigt med det.

Snarare så ser jag ju Korpas tankesätt som lite udda:
Korpa said:
Varför skulle inte en ulv skriva ett inlägg och gröna en person som vem som helst förstår är grön?
Lixom, de flesta har snackat i ulvbanor gällande K.K genom hela liret (eller kanske från det att jag blev något obstinat gällande diverse sieri/väkteri).

Ser jag på mitt eget spelande så har jag skött mig rätt bra utifrån vad jag har för information. Jag fick ut det jag ville i R1 men eftersom det är visst svinn med nuffrorna så pajkade min idé rätt hårt. Sen har det inträffat märkligheter så som att BDG väktade två snubbar i rad och sedan plötsligt inte kunde använda sin förmåga. Det är ju inte mer än rätt att han dinglar för det trots att han spelat bra lixom.

Äh så illa har jag inte spelat. Inte Basse heller tycker då jag, men det är ju mest för att han funkar ungefär lika som mig och som ulv kan man inte spela så. Giftbägarn visserligen men men..

Korpa

Umenörd
Jo, men jag förstår ärligt talat inte varför det är svårt för en ulv att skriva inlägget som förklarar varför K.K är grön. Ser man till LSJLarsson förmågekoll så är det uppenbart, eller det var det åtminstone för mig redan innan Basse skrev inlägget.

Det _går_ inte att peta in K.K i ett ulvfack efter den här rundans början, inte utan att börja snacka om fördröjda nattmord eller liknande som kan förklara varför han inte använde någon förmåga. Om K.K ska petas in i ett ulvfack så behöver LSJLarsson också vara ulv och det är omöjligt två ulvar kvar. Dessutom är LSJLarsson grön enligt konstens alla regler, något vi alla är överens om.

Korpa

Umenörd
Med andra ord: K.K är inte grön pga sitt spelande utan pga sin brist på förmågeanvändning när han blev förmågekollad av en ärkegrön bybo. Är inte det här uppenbart? Eller? Om jag var ulv så hade jag skrivit samma sak, utan att tveka.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Jo, men jag förstår ärligt talat inte varför det är svårt för en ulv att skriva inlägget som förklarar varför K.K är grön. Ser man till LSJLarsson förmågekoll så är det uppenbart, eller det var det åtminstone för mig redan innan Basse skrev inlägget.

Det _går_ inte att peta in K.K i ett ulvfack efter den här rundans början, inte utan att börja snacka om fördröjda nattmord eller liknande som kan förklara varför han inte använde någon förmåga. Om K.K ska petas in i ett ulvfack så behöver LSJLarsson också vara ulv och det är omöjligt två ulvar kvar. Dessutom är LSJLarsson grön enligt konstens alla regler, något vi alla är överens om.
För min del så pekade allt mot SJSLarsson i början av rundan. Efter det har jag gjort samma uträkningar som BDG redan gjort och gått med på att han är grön tack vare det.

Hade jag tvunget behövt hänga någon igår kväll hade jag plockat SJSLarsson. Skitdumt ser jag ju nu, men jag hade gjort det ändå.

Mitt andra val hade alltså inte varit Basse utan Korpa.

Nu gör Basse för en gångs skulle ett ultimat byboinlägg som pekar mot dig, Korpa och då kommer du dragandes med att det är ett väldigt självklart inlägg. Typ som att det var något du redan från början av runda såg, men det var inget du lade fram.

Jag hade inte gjort den uträkningen. Inte Vico heller uppenbarligen.

Lixom, du visste det Basse skrev innan han skrev det och som den bybo du är hoppade du över att på ett bra vis gröna en annan bybo. Det är väldigt suspekt i mina ögon. Kanske en rejäl ping till och med, det som får min bägare att rinna över.

Röst: Korpa

Jag ser gärna att Korpa hängs före Basse.

Våra träckärs gör ett bra jobb, alltså vi lägger upp en vattentät strategi på dessa två herrar. Nått som inte kan misslyckas trots att Basse kanske är ulv så att säga.

Vem har en bra plan för träckärsarna?

Jag skall fnula på en.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Med andra ord: K.K är inte grön pga sitt spelande utan pga sin brist på förmågeanvändning när han blev förmågekollad av en ärkegrön bybo. Är inte det här uppenbart? Eller? Om jag var ulv så hade jag skrivit samma sak, utan att tveka.
Varför skrev du det inte som bybo? Där har vi en superping Korpa! Du hade chansen att vinna med byn, men väljer att låta en ulv presentera GRÖN-K.K bortom allt tvivel!

Jihuuuu. Fnuk, är det rätt av mig att vara så här nöjd med det här eller luras jag av min egen grönhet?

Korpa

Umenörd
Ja, självklart var det självklart. Jag antog att alla andra också fattade det, men uppenbarligen hade jag fel och det får jag lov att acceptera.

Och så en fråga till alla som lagt sin röst på mig:
Är det för att du, ärligt talat, tror att jag är den sista ulven?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Ja, självklart var det självklart. Jag antog att alla andra också fattade det, men uppenbarligen hade jag fel och det får jag lov att acceptera.

Och så en fråga till alla som lagt sin röst på mig:
Är det för att du, ärligt talat, tror att jag är den sista ulven?
Men läser vi i tråden är det ju rätt uppenbart att GRÖN-K.K och Vico inte greppat det tidigare. !Paxens reaktion på det hela var att SJSL till och med skulle kunna vara ulv så jag tror inte han greppade att jag var ubergrön heller.

De som fattat galoppen är alltså Bajse och Korpa.

Korpa

Umenörd
Ja, uppenbarligen. Och det här är fullkomligt omöjligt att bevisa, men när jag skrev mitt inlägg där jag förklarade samma sak så postade jag det och upptäckte sen att Basse skrivit samma sak. Han var två minuter snabbare än mig och har fått cred för det.

Nu låter det här lite bittert, men jag ska ta nya tag och försöka visa er varför ni gör ett misstag som röstar på mig istället för den person som mest troligt är vår sista ulv. Lyckas jag så är det bra, om jag misslyckas så har ni iaf en chans till att pricka rätt. :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Okej, jag ser ju just nu Korpa som den bästa kandidaten till snaran.

LJSLarsson och KK måste vara gröna, så som jag ser det.

Paxen är också hyggligt grön.

Men kan jag ha missat Vicotnik?

Vad gör honom grön tycker ni andra?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:

Nu sprider du lite ond säd här Basse...

Men visst, det är bra att vi spelar med ett öppet sinne.

Outningen är ju väl genomtänkt. Det är en väldans massa som bygger på Vicos outning och den låter trovärdig. Enligt BDG är Vico+Paxos information tillsammans trovärdig och bra om jag inte minns fel. Björn kunde bevisligen räkna matematiskt på ett mer akademiskt vis än exempelvis K.K som mer kan ses som en kanalpaddlare med rätt dålig koll på matten.

Björn var dessutom grön vilket gör det omöjligt att Vico+Matematikern lagt upp det hela med 218 som ett matematiskt trix.

Minns jag inte fel gick Korpa rätt snabbt in och sade att Vico+Paxos info inte ens var bra tillsammans. Detta höll jag så klart med på eftersom Korpa lät vettig, men det hela slogs ju i bitar av BDG. Fnuk. Han har varit överallt den där Björn.

Utöver detta har Vico spelat så som han brukar. Han sticker inte ut på nått konstigt vis. I början av spelet var han dock rätt snabb in på det här med att snacka siffror. Det var inte det bästa bybo draget vill jag påstå. Vico har också haft nån beef gällande att bestämma rundornas längd innan eller nått sånt. Jag brydde mig inte mycket i det, men nån annan kanske har ett bättre minne av den saken.

Vad mer kan jag dra ur röva?

Hur har han röstat och hållet på då? Finns det statts på det?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:

Jag tror inte det finns något som gör mig grön utöver att jag hade informationen om vad totalen av våra siffror skulle vara. Annars så känns det som jag inte bidragit med särskillt mycket i detta spel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Ja, uppenbarligen. Och det här är fullkomligt omöjligt att bevisa, men när jag skrev mitt inlägg där jag förklarade samma sak så postade jag det och upptäckte sen att Basse skrivit samma sak. Han var två minuter snabbare än mig och har fått cred för det.

Nu låter det här lite bittert, men jag ska ta nya tag och försöka visa er varför ni gör ett misstag som röstar på mig istället för den person som mest troligt är vår sista ulv. Lyckas jag så är det bra, om jag misslyckas så har ni iaf en chans till att pricka rätt. :gremsmile:
Yes jobba på!

Och... Du har ju haft hela dagen på dig att lägga fram min grönhet och vinna bybo cred men i och med att Basse var stråt byboigare så är det klart han får allt cred. Det du gör är att du pekar ut honom som ännu mer ulv trots att han tänker som en bybo och dessutom säger du att du vetat det hur länge som helst.