Jag vet att jag inte har ett alibi, det har jag redan skrivit.Basenanji said:Nu ser jag att LJSLarsson kollade dig TREDJE rundan – då det inte bnegicks något nattmord.
Där tycker (åtminstone jag) att ditt alibi sprack.
Men om jag har fel Korpa, vem skulle du säga är ulv bland dessa:
Och nedärvt nattmordsförmåga innebär att en ulv börjar med förmågan, t.ex. Recca. När Recca blir hängd så går förmågan vidare, antingen till Brynolf eller den tredje ulven. Nu sitter hursomhelst den tredje ulven på förmågan och det finns ingen garanti för att den personen haft den sedan första rundan. Att förmågan ärvs baserar jag på att byn har tillgång till minst en tracker som kan se när en förmåga används och för att det ska vara möjligt så behöver förmågan tillhöra en specifik person. Hänger du med då?Korpa said:Vilket gör det jättespännande med en nedärvd ulv-förmåga. Era kontroller under nattfasen före runda 2 och 3 är förhoppningsvis fortfarande korrekta och runda 4 skedde inget nattmord (vilket inte direkt gör mig grönare då jag blev kollad då). Det är bara kontrollen av K.K som är garanterat korrekt.
Och jag skriver en ulvlista just nu, så svaret på frågan om vem jag ser som ulv kommer snart.