Thing to do in London?

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
Ska över med min son och kolla fotboll om en dryg månad. Det var säkert 7-8 år sedan jag var i London.

Vi gillar hamburgare, fotboll (Tottenham), öl (iaf jag), historia (iaf jag) och mat överlag. Andra tips tas tacksamt emot med.

Hit me!
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
693
Location
Uppsala
Rekomenderar Science Museum i London. Finns mycket intressant att kolla på. Flygplan från olika tider finns högst upp.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,369
Vilket sammanträffande! Jag ska också till London om en månad, också första gången på länge. Sitter som bäst och knypplar ihop en karta med ”att göra”-saker.

Tror vi har lite olika fokus för våra resor, och det enda jag skulle skjuta in som tips under ”historia” som inte redan är helt uppenbart är London Mithradeum.

 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,858
Wallace Collection är alltid trevligt, särskilt om man gillar knepiga vapen.

När vi var där i somras åt vi på the Brigadier, det var trevligt - indisk bbq, fotboll och öl.

Sen finns det ju en myriad pubbar beror på var du bor. Camra är din vän. Hitta en med Timothy Taylor. Svårt att hitta någon som inte är kedja tyvärr. Ye Olde Cheshire Cheese är ju kul och historisk men lider av att vara en Samuel Smith-pubb tex.

Att dricka St Peters på Jerusalem Tavern brukade vara en klassiker men nu har de bytt namn och vet inte hur det är nu

Stora Waterstones vid Piccadilly Circus kan man lätt sänka timmar i och finns massor av bokaffärer runt Charing Cross - och den stora Foyles och Forbidden Planet närmare Tottenham Ct Road

Det här är lite stream of consciousness se om jag kommer på mer
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
126
Location
Karlskrona, typ.
Nu är det bra längesen jag var i London men vad gäller burgare så såg jag till att hinna med minst två besök på GBK, dom finns lite varstans

 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,222
Location
Marjura
Mat: Barrafina för bra tapas. I Soho. Men var där i tid… köer för få platser.
Nobu för japansk mat. Dyrt men bra. Här blev ett av Boris Beckers barn till i en garderob…
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,858
Rekomenderar Science Museum i London. Finns mycket intressant att kolla på. Flygplan från olika tider finns högst upp.
Är man där så måste man förstås över gatan till V&A för att titta på all fantastisk konstihistoria, aurangzebs sabel och en mekanisk trätiger som äter rödrockar. V&As innergård är också ett mysigt ställe att fika på.

Natural Historia Museum ligger ju också där och har massa dinosaurier inklusive en enorm diplodocus om man gillar sånt.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,416
Fick en hel del tips i denna tråden i våras:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
Okej, håll i dig, för då tipsar jag om det obskyra *British museum*, en lite undangömd pärla kanske mest känd från soloäventyret Chock: tidlös skräck.
Hur funkar det med biljetter? Kan man gå dit samma dag och lösa det eller krävs det planering?
 
Top