Mogger
Hipsteranka
Ja!Har du passerat fyrtio så är det lag på att besöka Imperial War Museum. Ba’så’ru vet.
Ja!Har du passerat fyrtio så är det lag på att besöka Imperial War Museum. Ba’så’ru vet.
Det har inte jag gjort. Jag bor i Nilen.Har du passerat fyrtio så är det lag på att besöka Imperial War Museum. Ba’så’ru vet.
Ingen aning! Men jag kollade nu upp att de har en utställning under hösten som verkar rätt cool, och den går att boka biljetter till i förväg.Hur funkar det med biljetter? Kan man gå dit samma dag och lösa det eller krävs det planering?
Det var 20 år sedan jag jobbade i England och rantade runt på museerna (se mitt inlägg i den andra tråden) men då var British Museum gratis medan de andra museerna kostade en liten näve pund om jag minns rätt. Problemet är att British Museum är populärt och vissa rum som mumierummet är det fullt med folk i. Jag har för mig att vissa av rundvandringarna som "museets vänner" anordnar behöver man förboka sig till men minns inte säkert – har för mig att jag tog en av de officiella rundvandringarna också och kan förväxla dem. Jag tror de enda saker som kräver planering är om du vill gå en särskilt guidad tur – samt planera så du inte är där lördag eller söndag eftermiddag. Jag vet inte men borde vara som mest folk då…Hur funkar det med biljetter? Kan man gå dit samma dag och lösa det eller krävs det planering?