Nekromanti Thism + Jargien = KRIG

walium

Ganska töntig, faktiskt
Starta med något mer jordnära

Det är omöjligt för oss att sia om vad som kan tänkas hända i just ditt Mundana. Du har själv full frihet när det gäller att skapa kampanjer och äventyr. Men mitt råd till dig är ändå att börja med något mindre och mer jordnära än ett jättelikt storkrig som involverar hela Mundana. Det blir både lättare för dig och din spelgrupp. Spar jättekampanjerna tills du blivit lite mer erfaren.

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Tror inte att alverna bryr sig.

Jag tror inteatt thism alverna i Sunari har så mycket med sina stamfränder i Jargien att göra så om något händer dom så vet antagligen inte alverna i Sunari om det, såvida inte dom Jargiska alverna skickar medelande om hjälp, om jargien däremot invaderar Soldarn så kan det hända att alverna skickar dom hjälp om dom ber snällt eller att alverna också drabbas av kriget, för övrigt så tycker jag att du ska låta bli att skapa krig mellan olika länder, det rubbar den politiska balansen i Mundana och orsakar kaos.

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Tror inte att alverna bryr sig.

Jag tror inteatt thism alverna i Sunari har så mycket med sina stamfränder i Jargien att göra så om något händer dom så vet antagligen inte alverna i Sunari om det, såvida inte dom jargiska alverna skickar medelande om hjälp, om jargien däremot invaderar Soldarn så kan det hända att alverna skickar dom hjälp till soldiena om dom ber snällt eller att alverna också drabbas av kriget, för övrigt så tycker jag att du ska låta bli att skapa krig mellan olika länder, det rubbar den politiska balansen i Mundana och orsakar kaos.

faradan

Veteran
Re: Tror inte att alverna bryr sig.

har hört ryktas om att dvärgarna haft nåt samarbete med hertig Amirro, så alverna kanske skulle kunna stödja rikskonungen med tanke på det, om man använder fantasin lite o så...

kramkram//

storken

Warrior
Re: En kommentar [ANT]

Känns som att den kommentaren gäller för en hel del trådstartare i Eon-forumet den senaste tiden.
fast jag måste nog påstå att de flesta kommer från en och samma skara människor

Johan/Torak

Veteran
Jag säger så här LEVE JARGIEN!
Muhahahaha!
Johan/Torak står helt klart på Jargiens sida och krossar allt motstånd.
(Jargierna ger honom pengar för hans varor)
På frågan kan jag nog inte svara, men hoppas de gör det, då kan man slakta lite alver!
(Johan/Torak är dvärg)

Är det möjligt att Thism skulle starta krig mot Jargien om något av följande exempel inträffade.

1. Några mycket högt uppsatta thism eller Sanari alver bränns för kätteri i Daval.

Aralions svar; Nej! Inte om jag får bestämma!

2.Inkvisitionen bränner ner en alvby på jargiskt område

Aralions svar; Ja, då kan vissa bli upprörda, men jag ser inget skäl till att starta ett långt utdraget krig som alverna inte ens kommer att vinna, ty den Jargiska armén är massiv, och inte ens Thism's stolta ätt, skulle kunna besegra Jargien, och VARFÖR skulle dom göra det?

3.Alver hålls som slavar i Jargien

Aralions svar; Varför skulle dom hållas som slavar? Dom hålls inte som slavar UTAN ett väldigt starkt skäl!

4.Om Jargien invarderar Soldarn.
Har alverna något skäl att hjälpa Soldarn.

Aralions svar; ja det tycker jag väl, men varför skulle Soldarn kalla in oss alver?

Den onda Farbror Funkus sitter vid sitt tangentbord och garvar. HAHAHAHAHAA.

Häng aboraten i TIBARA!!!!!!

Aralions svar; ABSOLUT INTE!

Häng kejsar Jargus också!!!!

Aralions svar; Aldrig i livet, för att inte säga; Över MIN döda kropp!

Detta mycket ondskefulla inlägg kan bero på att jag spelat Soldisk Zorianderriddare för många gånger.

Jargien ska falla!!!

P.S Som grädde på moset kan Muhadinerna hjälpa till.DS

DÖ JARGIEN DÖ
Du har då inte fattat något du, men du har din åsikt om det Jargiska Kejsardömet du, och jag har min!

Lev Jargien, Lev! =)

Snart har Jargus sått sin sista potatis

Hur i helvete kan du ens ta dessa ord ur din kätterska mun? Om du inte har något bättre att säga så kan du lika gärna hålla KÄFT!

//Aralion Ravathon, Cavalles av det Jargiska Kejsardömet!