Nekromanti Thisms molnryttare?

Fahnen

Swordsman
Jag tror Farbror Funkus vill ha mer fakta en det som står i boken. Han äger den modulen, han har "bara" läst ut den 3 gånger .

Krille

Super Moderator
"Jag tror Farbror Funkus vill ha mer fakta en det som står i boken. Han äger den modulen, han har "bara" läst ut den 3 gånger."

Då har han redan all fakta som finns.

Hartland

Warrior
Om man jämör med de andra raserna tycker jag att alv-boken är för kort. Det fins mer att tilläga och utväckla. Som tex kartor och mer beskrivningar om sunariskogens "städer". Men dels också såna saker som Molrytarna.

/Hartland - som har alla tilbehör men bara läser då och då för att få reda på ett almänt inehåll.

Krille

Super Moderator
"Det fins mer att tilläga och utväckla. Som tex kartor och mer beskrivningar om sunariskogens "städer". Men dels också såna saker som Molrytarna."

Lite vita fläckar måste finnas för spelledarna också.

Fahnen

Swordsman
Lite vita fläckar måste finnas för spelledarna också

Är det lite lathet jag anar :gremwink:

Hartland: jag tycker inte alvmodulen är så kort, men så gillar jag inte alver så speciellt. Fast det var ju inte alvmodulen som ska diskuteras i denna tråd.

Krille

Super Moderator
"Är det lite lathet jag anar"

Nä, det är ångest över alla splatbooks som finns till Vampire med flera rollspel, som definierar alla platser och personer ner till individuell snopplängd.

Helmgast
Om man jämör med de andra raserna tycker jag att alv-boken är för kort. Det fins mer att tilläga och utväckla. Som tex kartor och mer beskrivningar om sunariskogens "städer". Men dels också såna saker som Molrytarna.
Om man jämför med de andra rasmodulerna så säljer Alver ovanligt bra. Den är faktiskt slut. Och vad som händer efter det får vi väl se - skicka ett mail till CJS och ge förslag till vad som ska hända.

Helmgast
Nä, det är ångest över alla splatbooks som finns till Vampire med flera rollspel, som definierar alla platser och personer ner till individuell snopplängd.
Känns som att den kritiken finns mot Eon av DoD6:are...

Musashi

Veteran
Håller med den är lite tunn på information... och jag annser att den borde förbätras på många punkter t. ex Geografin som inte håller specielt bra klass då man knappt får någon info om Sunari

Krike

Veteran
klart att det foinns saker som kan utväcklas.. tänck om allt hade ståt i KV då hade vi inte sätt riddaren vapenmästaren eller fällthären...

Krike hattar alver, älskar dvärgar dom är så gulliga och har so lent skin på sinderna...

*måste läsa bäcker*

Helmgast
Geografin i Sunari

Jag ville ha med Sunari i Geografica, men det fick inte plats, dessutom så är det ju inte nåt erkänt land. Men är verkligen Kamor (var med i Mundana) erkänt? Dessutom är Sunari en betydligt större maktfaktor än bonnelandet Alarinn.

// avatarex, vet mer än vad han får säga, men CJS är inte dum iaf.

Helmgast
Hade 'allt' stått i KV hade den varit uschligt tjock. (Mer än Riddaren+Vapenmästaren+Krigsherren, då de omöjligt kan innehålla 'allt'...) :gremwink:

Fatta att de tre böckerna finns delvis därför att KV är slut, och att man vill sälja mer (knappt ens jag hade köpt ett nytryck av KV, men nörd som jag är hade jag nog det :gremtongue: ) Det finns goda ekonomiska skäl att splitta upp böcker i tre delar.

Pendragon

Swashbuckler
"¤%#&/!!! level-fetichister kan ta sig i ¤¤&%#"!!! :gremmad:

I mitt tycke innehåller Eon precis lagom mycket info. Sen vet jag inte om man kan få för mycket info, då man helt enkelt är fri att lyfta bort det man inte vill ha med.
Men just med WoD har Krille en poäng. Vissa av de modulerna jag har tittat i innehåller såna groteska mängder information att det blir alldeles för mycket för att greppa så att man med enkelhet kan sortera ut det man vill ha.

Men i grunden, hellre för mycket än för lite, både vad det gäller regler och värld. Eon är upplagt såpass stiligt att man med lätthet kan kapa ut stora delar av bägge utan att resten rasar samman.

/Joel - nöjd

Helmgast
I mitt tycke innehåller Eon precis lagom mycket info.
Det finns nu 20 moduler till Eon. Det kan nog bli 20 till. Så det vore bättre att säga att det innehåller ungefär hälften av så mycket info som är lagom... :gremwink:

Pendragon

Swashbuckler
*suck*

Lagom mycket information per modul då... eller lagom detaljerad information.

*apterar minor för nästa person som smyger in och märker ord*

/Joel - ordbemärkt

Pendragon

Swashbuckler
Håller med.
Kan du göra det i tysthet nästa gång du inte har något att tillföra, istället för att fylla forumet med onödiga intetsägande inlägg?
Vill du tvunget uttrycka din sympati för mina eller någon annans åsikter, utveckla det lite eller nöj dig med att skicka ett privat meddelande.

Tack.

/Joel - trött på spam