Hej!
Knåpar ihop de sista regelutkasten inför speltest om ett par helger.
Kort och gott, spelet är tungt baserat på Diablos värld, med ett par justeringar för att det ska bli så som jag och min grupp vill ha det. Bland annat finns svartkrut och förmodligen (men bara kanske) kommer det läggas in lite andra raser som dvärgar och alver, men det motsäger jag mig en aning dock.
Det jag skulle vilja veta av er är vad ni helst skulle se i ett sånt här spel?
I reglerna finns för närvarande följande avsnitt färdigställda:
Strid
Social konflikt
Galenskap och mentalt förfall
Karaktärsskapande och allt därtill så som färdigheter etc
Magi (grunden lagd, men mycket kvar)
Saknas något?
Och sen, hur nischat ska jag göra det? Ska jag låta vissa av klasserna vara helt öppna för sandlåde-spel eller ska allt vara hårt riktat mot demonjakt och då även låta reglerna på något sätt skildra det?
Spelet kommer ju vara mörkt och läskigt och fokusera på strid, intriger och skräck. Därav ser jag strid, skräck/mentalt förfall och social konflikt som de regelbitar jag velat lägga mest fokus på.
Spelet baseras på D100 där jag plockat och modifierat regler främst från egna skapelser genom åren men även inspirerats från de D100-spel jag gillar allra mest så som Runequest och Dark Heresy.
Frågor? Tankar? Önskemål? Idéer? Kanske från andra Diablonördar där ute?
Knåpar ihop de sista regelutkasten inför speltest om ett par helger.
Kort och gott, spelet är tungt baserat på Diablos värld, med ett par justeringar för att det ska bli så som jag och min grupp vill ha det. Bland annat finns svartkrut och förmodligen (men bara kanske) kommer det läggas in lite andra raser som dvärgar och alver, men det motsäger jag mig en aning dock.
Det jag skulle vilja veta av er är vad ni helst skulle se i ett sånt här spel?
I reglerna finns för närvarande följande avsnitt färdigställda:
Strid
Social konflikt
Galenskap och mentalt förfall
Karaktärsskapande och allt därtill så som färdigheter etc
Magi (grunden lagd, men mycket kvar)
Saknas något?
Och sen, hur nischat ska jag göra det? Ska jag låta vissa av klasserna vara helt öppna för sandlåde-spel eller ska allt vara hårt riktat mot demonjakt och då även låta reglerna på något sätt skildra det?
Spelet kommer ju vara mörkt och läskigt och fokusera på strid, intriger och skräck. Därav ser jag strid, skräck/mentalt förfall och social konflikt som de regelbitar jag velat lägga mest fokus på.
Spelet baseras på D100 där jag plockat och modifierat regler främst från egna skapelser genom åren men även inspirerats från de D100-spel jag gillar allra mest så som Runequest och Dark Heresy.
Frågor? Tankar? Önskemål? Idéer? Kanske från andra Diablonördar där ute?