Är det någon mer än jag som tycker att thularna är det mest obalanserade i DoD6? Eftersom att det ända som händer då en thul går upp i YN (förutom att få mer KP osv) är att han kan få en eller ett par extra runor och det innebär det att en thul på YN/amatör kan kunna och vara lika bra på samma runor som en på YN/legend. Varken skadan, chanses att han lyckas med runan eller antalet gånger på dag han kan använda den ändras då man går upp en yrkesnivå. Alltså är thular övermäktiga i början då dom kan ha runor som "flytande eld" och "hjältarnas stig" och inte alls lika bra senare då dom kommer på höga YN. Då är det ett mycket bättre system som tex alvernas utvalda har där man inte har tillträde till vissa förmågor förrän en viss YN.
En av mina spelare har en thul och jag undrar om det är någon som har nån idé på hur jag kan göra dom lite mer balanserade?
En av mina spelare har en thul och jag undrar om det är någon som har nån idé på hur jag kan göra dom lite mer balanserade?