Nekromanti Ticket to Ride

Big Marco

Läskig
Efter att ha sett femtioelfte versionen av Ticket to Ride så saknar jag bara "Ticket to Ride: Nazi-Germany" respektive "Ticket to Ride: Soviet Missile Trains"...

Organ

Out of time, out of mind
Efter att ha sett femtioelfte versionen av Ticket to Ride så saknar jag bara "Ticket to Ride: Nazi-Germany" respektive "Ticket to Ride: Soviet Missile Trains"...
Du glömmer "Ticket to Ride: Middle Earth". :gremgrin:

Att tillverkarna missat den är ett mysterium....

/Anders

Eksem

Champion
Alltså, det är en jättebra idé. Jag skulle nog faktiskt köpa det. Ring dom!

Johan K

Gammal & dryg
Finns bara en sak at göra Marco & det är helt enkelt at maila dem & ge dem dina idéer. Så kansek vi får se dem inom en snar framtid.. :gremlaugh:

/ Johan K, som annars gillar Ticket to Ride

Big Marco

Läskig
Finns bara en sak at göra Marco & det är helt enkelt at maila dem & ge dem dina idéer. Så kansek vi får se dem inom en snar framtid

Hehehe, I might just do that...

Ymir

Liten kantbaron
Tss, spelet måste självfallet heta 'Ticket to Treblinka'. Sedan får man poäng genom att optimera järnvägsnätet mellan olika koncentrationsläger, så den slutliga lösningen på judefrågan går så smärtfritt och smidigt som möjligt till.

Annars kom en bekant på kortspelet 'Stack of Nanjing' också...där har vi ett koncept med potential. Lite som Guilloutine, fast seriöst. Det finns ju gott om fotografier att använda som illustrationer. Min tanke är att man kan spela tre olika arketyper, typ; soldaten plockar poäng i bulk genom att maximera antalet huvuden och vara allmänt bestialisk, medan officeren och läkaren måste vara lite mer classy och samla statushuvuden och utstuderade avrättningsmetoder för att utnyttja sin potential till max.

- Ymir, kom igen, du bad om det

Johan K

Gammal & dryg
Hehehe, I might just do that...
Låter bra det, då vet vi isåfall vem som inspirerad dem till dras nästa expantioner då... :gremgrin: