Nekromanti Tid & rollspel...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Amigamusik [OT]

Sidplay? Det är ju emulerat och låter apa. Riktig hårdvara skall det vara. Har man ingen sådan så får man lyssna på Kohina (www.kohina.com), som streamar musik inspelad direkt från riktiga maskiner.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Bah, hightechkrafs!

det där lät våldsamt intressant. kan man läsa mer och höra lite någonstans tror du?

chrull

Stockholm Kartell
Re: Amigamusik [OT]

och om någon donerar 9000kr till mig (PM för kontouppgifter :gremgrin:) så kan jag köpa mig en sidstation istället för att sitta med mjukvarugrejjer ...

http://www.sidstation.com/ <- *dr00lz*

chrull - Viva 6581!

Troberg

Sinister eater
Re: Bah, hightechkrafs!

det där lät våldsamt intressant. kan man läsa mer och höra lite någonstans tror du?
Det finns flera emulatorer, bland annat en som jag tycker är bra: Spectaculator. Den borde gå lätt att söka fram. Dessutom är det så bra att många (nästan alla) av de klassiska spelen har släppts fria av tillverkarna och går att tanka hem gratis!

Balderk

Swashbuckler
Hur?

Spelar - 20-30 timmar per vecka. Minst. Försnack, eftersnack, kringsnack, inhandlande av förnödenheter, förtärande av mat etc tar ytterligare säkert 10 timmar.
Hur hinner du med allt? Och hur har du lyckats en spelgrupp som kan spela så pass mycket också? Detta var makalöst. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk, det vore sjukt skoj att kunna spela så mycket. Det är ju en normal arbetsvecka ffs.

Är ju inte så konstigt om man blir bra rollspelare heller när man får så mycket erfarenhet

/Balderk, avis på Ymir :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Får lov & säga att jag är lite avunsjuk...
Skulle åxå vilja kunna ha så mycket tid till rollspel... :gremooo:

/ Johan K, som bara kommer att drömma om så mycket rollseplstid

Johan K

Gammal & dryg
(dessutom har jag just hittat värsta nostalgitrippen - en jättehög med amiga-dataspelslåtar - bla Dragon Wars ("Bards Tale 4"), vilken får mig att le så starkt så jag snart absorberar mörker).
Hehe !!
Håller helt med dig om att det när nostalig på hög nivå ju !!
Man får ju nästan hoppasa tt det finns nån cd med de bösta nostalgilåtarna från amiga & andra dataspel... :gremgrin: