Nekromanti Tid?

Big Marco

Läskig
Det verkar som om forumet går en timme fel? DB-meck eller någon inställning jag inte hittar?

-M

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kan höra mig för om varför forumet visar fel tid.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Så då ska felet vara åtgärdat.
Om felet fortfarande kvarstår för dig/er så kontakta mig

Troberg

Sinister eater
Jag tycker vi kör standardtid (vintertid) året runt. Det borde alla göra, och någon måste ju gå först.

Krille

Super Moderator
Troberg;n48901 said:
Jag tycker vi kör standardtid (vintertid) året runt. Det borde alla göra, och någon måste ju gå först.
Island använder UTC året om och mer standardtid än så kan det inte bli. Vitryssland och Ryssland vrider inte heller klockan vare sig fram eller tillbaka, men de har valt att använda sommartid året om istället för vintertid. I stort sett hela Afrika struntar i sommartid, och hälften av det har aldrig haft. Indien och halva Sydamerika har slutat med sommartid, liksom delar av Kanada och någon delstat i USA. Till och med norra Australien skiter i sommartid.

Lupus Maximus

Tekniker
Meh... Vad är ni för rollspelare?

Givetvis skall det sättas upp slumptabeller, där man rullar tärning för att se vilken tidzon som skall användas, samt hur lång tid tills nästa tärningsslag mot tabellen. Eftersom länder med sommartid har olika datum för när det infaller, så skall tabellen givetvis ta hand om det också. Sedan har vi årtal. Gregoriansk kalender, Juliansk kalender, Muslimsk tidräkning, Japansk, osv... :grin: