Nekromanti Tidig morgon seriekverulism

Storuggla

Champion
Jag är uppe tidigt av auomobilära anledningar, och det gör att jag nu är sur :gremmad: Alltså måste jag ställa frågan som slog mig när jag häromdagen stog i en kö på ICA och slöläste omslagen till de diverse tidningarna som fanns till försäljning.

Vem fan läser Agent X9? Den har ju funnits så länge jag kan minnas, men jag kan aldrig minnas att jag sett någon läsa den, inte ens någon jag känner känner någon som läser X9. Vafan?

Storuggla, it's like sugar without the breakdancing

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Min fru ...

Min fru läste (och i förlängningen alltså även jag – finns där en serietidning ska den läsas) Agent X9 för Modesty Blaise’ skull, men slutade inhandla den när jag började köpa henne de tjusiga Modesty-samlingsalbumen.

Nightowl

Champion
Agent X9 är en sådan tidning som man inte köper, den hittar man i en gammal läskback i någons sommarstuga eller gamla pojkrum. Men läser den gör man. Annonserna är alltid för grejer som inte finns till salu, typ pyramidformade tetrapack med Sunkist och glassar från f.M. (före Magnum). Det är mer naket på framsidan än i tidningen. Ibland är det med dinosaurier eller robotar, trots tidningens ämne.

Med Agent X9 får man reda på slutet i de där eländiga serierna i lokaltidningen som man missat, typ ändlösa reruns av Modesty Blaise och Phil Corrigan.

Erik

Foggmock

Myrmidon
Tre poäng!

den hittar man i en gammal läskback i någons sommarstuga eller gamla pojkrum

Enda gången jag stött på att någon ens ägt en sådan tidning var på dasset i en sommarstuga...

Ibland är det med dinosaurier eller robotar, trots tidningens ämne.

I samma tidning var det dinosaurier med.

ändlösa reruns av Modesty Blaise

Den gick i min lokaltidning, och en gång försökte jag följa en storyline. Jag orkade i två månader typ.

Storuggla

Champion
"Agent X9 är en sådan tidning som man inte köper, den hittar man i en gammal läskback i någons sommarstuga eller gamla pojkrum."

I sanning!

"Det är mer naket på framsidan än i tidningen."

Tack för den, då vet jag att jag inte behöver köpa den.

"Med Agent X9 får man reda på slutet i de där eländiga serierna i lokaltidningen som man missat, typ ändlösa reruns av Modesty Blaise och Phil Corrigan."

Jag av Quan'talis reda på att Fantomen i vissa lokaltidningar heter Dragos, vilket jag redan visste men glömt bort, så han får äran av att ha upplyst mig. Jag är givmild, se.

Storuggla, nedsläckt despot

Nightowl

Champion
Re: Ett svar på frågan enligt Horst Schröder

Mycket intressant. Synd att det är fem år gammalt, vore intressant att se vad Schröder säger idag.

Erik

Quadrante

Grisbonde

Har försökt kolla på Epix.se , men sidan verkar inte funka riktigt som den ska... (men det är kanske för att jag inte har Explorer?)..

Organ

Out of time, out of mind
Vem fan läser Agent X9?
Att i fall någon gör det är klart med tanke på att blaskan fortfarande säljs. Varför är dock en mer befogad fråga. Redan i början av 80-talet tyckte jag den var kass. En massa tråkiga serier med privatdetektiver med långrock och kortpipiga revolvrar som de aldrig använde till annat än att peka på folk, vilket de dessutom gjorde endast hållandes den i midjehöjd. Tråkigast av dem alla var Steve Roper och Mike Nomad, för att inte tala om Rip Kirby.

/Anders

Krille

Super Moderator
Agent X9 är som Lilla Fridolf: dess enda syfte är att ligga i tidningshögen hos frisörer, bara för att frisörsalonger ska vara frisörsalonger. Det ingår i frisörslicensen.

Arfert

Facit

Fast Horst är ju GALEN... :gremgrin:

(ja jag känner honom...)

Quadrante

Grisbonde

Galen och galen, det är bara ett sätt att se på världen. Antingen är man galen eller så är resten av världen galen :gremsmile:

Arfert

Facit

Nej, han får Troberg att verka normal.. ha ha... :gremgrin: (sorry Troberg; no offence)

Jag har jobbat med honom, han är omöjlig.
Att han gjort en jätteinsats för serierna i Sverige är en annan sak... Men det hade kanske gått bättre om han inte skrämde bort alla som ville jobba med honom.

Feliath

Swashbuckler
inte ens någon jag känner känner någon som läser X9.
Jorå. Min kusin läser X9, eller gjorde det i alla fall länge.

/Feliath — fåordig för en gångs skull

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Var snäll! ...

tomasarfert said:
Nej, han får Troberg att verka normal.. ha ha... :gremgrin: (sorry Troberg; no offence)
Den där typen av gliringar (trots graemlin och parentes; och trots att Troberg förmodligen inte tar åt sig) faller definitivt inom ramen för sådant vi vill undvika här på Rollspel.nu.

(I synnerhet med tanke på de senaste dagarnas monstertråd på Rollspel.nu-forumet.)

Bjorn

Hero
Kan definitivt tänka mig att läsa vissa av serierna som figurerar i X9 även om jag knappast köper tidningen. (Serietidningar är rent allmänt inte min grej.)

Annars tror jag att medelåldern av X9s köpare är rätt så hög, det känns lite grann som en serie av förtitalister för förtitalister men jag kan ha fel.

/Bjorn

Quadrante

Grisbonde

Jo jag kan tänka mig det. Har du hans mejl address kan du PM:a den till mig föresten, det är ett par saker jag skulle behöva fråga...