Nekromanti Tidning som handout

walium

Ganska töntig, faktiskt
Allmän information

"Vilket system använder ni USCM-kampanjen? Nyfiken. "

Jag skulle rekommendera dig och alla andra nyfikna att helt sonika slinka in på vårt officiella forum och ta er en titt. Även på hemsidan(www.uscm.tk) finns där en hel del matnyttig information. Dessutom finns det planer på att köra ett uscm-scenario på nästa LinCon.

Troberg

Sinister eater
Re: Walium reder ut det hela.

Ytterst intressant uppslag. Någon slags vänskaplig tävling mellan två olika plutoner hade varit skitkul faktiskt! Den idén tänker jag spara för framtida bruk.
Tänk dessutom om det är två spelgrupper och ingen av grupperna vet att den andra finns på riktigt och man samordnar mellan spelledarna så att man avslutar ett speltillfälle med information om att de ska skickas ut på uppdrag med den konkurrerande plutonen.

Nästa spelmöte samlar man båda spelgrupperna på samma ställe och helt plötsligt inser de att den andra plutonen finns på riktigt! Det borde vända upp och ned på alla planer de gjort upp för att bräcka dem...

Kan vara lite svårt att arrangera utan spelarnas vetskap om ena gruppen måste resa, men det hade varit grymt kul.

Tänk att helt plötsligt inse att något som man trott var fiktiva personer hade en riktig person bakom sig!

walium

Ganska töntig, faktiskt

Tanken är ju som sagt att en det ska finnas ett uscm-scenario på nästa LinCon så det är väl inte omöjligt att man faktiskt kan få grupperna att mötas i verkligheten även om det kräver mycket planering. Men just det här att låta andra spelargrupper figurera i ens egen kampanj kan vara en bra krydda när det gäller alla sorters rollspel. Just i det här fallet borde det fungera riktigt bra.

Brixton

Veteran

Jo, vi är ganska så öppna för samarbete med andra liknande kampanjer. Hör av er till mig om det är nåt som låter intressant, det är jag som är Oskar på vårt forum.