Kan detta smaka?
I mitt stridssystem så har dom deltagande två värden som visar vilket tillstånd dom är i.. "Moment" och "Balans".. (Cybot säger att det heter Moment, Nils att det heter Momentum.. Huumm?)
"Moment" används för styrkekrävande manövrar, ork-krävande.
"Balans" används för koordinerade manövrar.
När du gör en manöver så kan du använda Moment och Balanspoäng på din manöver. Du har en hög med sådana, men du får bara välja att använda en av värdena. Om du vill göra en koordinerad OCH kraftfull attack så får du göra attacken i två moment. Ju mer Moment eller Balans du använder, desto effektivare blir dina attacker om du lyckas.. Du kan använda dom lite till vad du vill, om du vill försöka välta din motståndare, och tar i med allt du har, så lägger du på mer moment på attacken.
Sedan kan man också bli av med moment och balans. Ju mer Moment och Balans du använder, desto större risk att du förlorar sådana poäng, att du kommer ur balans/tröttas ut..
Man kan också använda moment och balans för att få motståndaren att förlora sitt.. T. ex genom att knuffa honom ur balans, eller utmanövrera honom.. Om inte motståndaren kontrar detta på något smart sätt.. Om en paus uppstår i striden så återfår man dessa poäng, utom vissa, som kan hålla i sig tills man vilat upp sig.. En kort paus kanske inte heller ger en tid att komma HELT i balans..
På så sätt kan man bryta ner motståndarens försvar allt eftersom för att till sist sätta in stöten.. Heh Heh.. Så är det tänkt att det ska funka iallafall, det är i prototypstadiet. Kanske kan du hitta mer att läsa här.. Åh, och antingen så ska man växla mellan anfallare/försvare utefter hur bra försvararen spelade, eller så är det så att det helt enkelt inte är så klokt för den med underläget just nu att attackera..
I mitt stridssystem så har dom deltagande två värden som visar vilket tillstånd dom är i.. "Moment" och "Balans".. (Cybot säger att det heter Moment, Nils att det heter Momentum.. Huumm?)
"Moment" används för styrkekrävande manövrar, ork-krävande.
"Balans" används för koordinerade manövrar.
När du gör en manöver så kan du använda Moment och Balanspoäng på din manöver. Du har en hög med sådana, men du får bara välja att använda en av värdena. Om du vill göra en koordinerad OCH kraftfull attack så får du göra attacken i två moment. Ju mer Moment eller Balans du använder, desto effektivare blir dina attacker om du lyckas.. Du kan använda dom lite till vad du vill, om du vill försöka välta din motståndare, och tar i med allt du har, så lägger du på mer moment på attacken.
Sedan kan man också bli av med moment och balans. Ju mer Moment och Balans du använder, desto större risk att du förlorar sådana poäng, att du kommer ur balans/tröttas ut..
Man kan också använda moment och balans för att få motståndaren att förlora sitt.. T. ex genom att knuffa honom ur balans, eller utmanövrera honom.. Om inte motståndaren kontrar detta på något smart sätt.. Om en paus uppstår i striden så återfår man dessa poäng, utom vissa, som kan hålla i sig tills man vilat upp sig.. En kort paus kanske inte heller ger en tid att komma HELT i balans..
På så sätt kan man bryta ner motståndarens försvar allt eftersom för att till sist sätta in stöten.. Heh Heh.. Så är det tänkt att det ska funka iallafall, det är i prototypstadiet. Kanske kan du hitta mer att läsa här.. Åh, och antingen så ska man växla mellan anfallare/försvare utefter hur bra försvararen spelade, eller så är det så att det helt enkelt inte är så klokt för den med underläget just nu att attackera..