Det här är ju en av mina stora favoriter allt sedan jag spelare State of Mind för första gången. Det har potential att ta all den där göttiga konspirations-känslan och baka in den i ett spelformat där allt sker av en anledning, där det är både intuitivt och utmanande att väva igen de logiska luckorna och genom samberättande nå fram till "vad som verkligen hände".
Det måste finnas massvis med coola spel som gör det här på ett eller annat sätt? Har ni några tips`?
Har ni några coola eller dåliga erfarenheter av tidsresor i rollspelsplåtterna? vill ni berätta? (jag har några på lager men måste iväg så kommer ikväll!)
Jag håller på att snickrar ihop ett litet ASoM-inspirerat lir med ännu hårdare styrning och input från mekaniken än förlagan som handlar om att rädda världen från undergång genom att ändra historien (gammalt tema ja, men ack så kul!). Hur tänker ni er att ett sånt spel skulle fungera? Hur skulle ni ha gjort det? (Jag postar mitt lir när det är mer än en kladdig A3-bild med massa pilar )
Det måste finnas massvis med coola spel som gör det här på ett eller annat sätt? Har ni några tips`?
Har ni några coola eller dåliga erfarenheter av tidsresor i rollspelsplåtterna? vill ni berätta? (jag har några på lager men måste iväg så kommer ikväll!)
Jag håller på att snickrar ihop ett litet ASoM-inspirerat lir med ännu hårdare styrning och input från mekaniken än förlagan som handlar om att rädda världen från undergång genom att ändra historien (gammalt tema ja, men ack så kul!). Hur tänker ni er att ett sånt spel skulle fungera? Hur skulle ni ha gjort det? (Jag postar mitt lir när det är mer än en kladdig A3-bild med massa pilar )