Nekromanti tillägs moduler till CoC d20???

hravnkel

Veteran
hej!

finns det överhuvud taget mer tillägs böcker till CoC d20 än kampanj boken necrumon (hehe....kan inte namnet men...hoppas ni förstår...)

G

Guest

Guest
jodå

Är inte de olika böckerna om platserna runt Arkham till d20? Det finns ju några olika... Dunwich, kingsport, arkham, osv... Sedan så ska det ju släppas pulp cthulu som utspelar sig på 30 - talet... Den skulle ju också fungera med d20... Men jag har för mig att böckerna är som så att man kan använda dem till båda systemen

Storuggla

Champion
"finns det överhuvud taget mer tillägs böcker till CoC d20 än kampanj boken necrumon (hehe....kan inte namnet men...hoppas ni förstår...) "

Nocturnum :gremwink: Och nej. Det finns ett Gamemasters Pack vilket i stort sätt är en spelledarskärm och sen fanns det planer på några böcker men av dem blev det inget. Och av att dömma av hur Chaosium och WotC nämner Cthulhu d20 (typ inte alls) så misstänker jag att det är kokt att få mer.

Storuggla, wrestlar en kudde

Storuggla

Champion
Re: jodå

" Är inte de olika böckerna om platserna runt Arkham till d20? Det finns ju några olika... Dunwich, kingsport, arkham, osv... Sedan så ska det ju släppas pulp cthulu som utspelar sig på 30 - talet... Den skulle ju också fungera med d20... Men jag har för mig att böckerna är som så att man kan använda dem till båda systemen"

Nix, de är BRP för hela slanten :gremsmile: Och Pulp Cthulhu är... ja, Chaosium som skulle gör det har inte ens kvar sin sida om det och WotC har ingen sida kvar alls för Cthulhu så... ja.

Storuggla, BRP var bättre ändå

G

Guest

Guest
hmm...

Nix, de är BRP för hela slanten
Ok... där ser man. Det gör ju inte mig ledsen... Kör BRP jag med... :gremsmile:

Och Pulp Cthulhu är... ja, Chaosium som skulle gör det har inte ens kvar sin sida om det och WotC har ingen sida kvar alls för Cthulhu så... ja.
Joho... här kommer en adress... där det står att det ska vara d20 av att: adress

Storuggla

Champion
Men vafan!

När jag sökte efter den så sa de att de inte hittade något med orden "pulp" i titeln! Morr!
Men nu när jag läst den så blir jag ju inte optimist precis. Den skulle ju komma månaden efter Cthulhu d20 var det sagt. Och sen kom den inte. Och senaste nytt om den verkar vara att de den nionde februari 2003 (ett år sedan!) säger att de skriver den. Sedan dess... inget. Eh, jag blir inte precis fylld av optimism.

Storuggla, liksom, Chaosiums utgivning är weird

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Not quite..

Är inte de olika böckerna om platserna runt Arkham till d20? Det finns ju några olika... Dunwich, kingsport, arkham, osv...
De är inte D20, de är "dual-system".. men ska sanningen fram (för jag har dem naturligvis) så är det bara vissa tilllägg i slutet på dem som är för D20. Ett system som jag i likhet med de andra här inte heller ger mycket för i CoC..