Nekromanti Till dom konstiga rollpersonernas lov!

anth

Vetefan
anth;n230402 said:
Den enda gång som jag kan tänka mig att det skär sig i en OSR-grupp är om någon spelare tar sig själv eller sin rollperson på för stort allvar - för det är något som inte passar in i OSR.
2097;n230410 said:
Håller absolut inte med. Jag tycker det passar bra.
Då omformulerar jag mig: en person som tar sig själv på för stort allvar - och förväntar sig att resten av spelgruppen ska göra det med
:)

2097

deleta mitt konto tack
Vänta har vi spelat i samma grupp du och jag Sapient? Jag kopplade inte

2097

deleta mitt konto tack
anth;n230417 said:
Då omformulerar jag mig: en person som tar sig själv på för stort allvar - och förväntar sig att resten av spelgruppen ska göra det med
:)
Förvänta sig och förvänta sig... om hela gruppen vill testa lite mer allvarligt så kan det funka bra. En pajas kan förstöra för ett gäng allvarliga lika väl som en seriös kan förstöra för ett gäng clowner.

Jag hade typ en poetisk mening bakom Mukoi, inte bara töna runt. Men, visst jag var redo på att hon kunde dö eller, såsom det nu hände, bli en get. Tyckte det var coolt

Sapient

Swashbuckler
2097;n230422 said:
Förvänta sig och förvänta sig... om hela gruppen vill testa lite mer allvarligt så kan det funka bra. En pajas kan förstöra för ett gäng allvarliga lika väl som en seriös kan förstöra för ett gäng clowner.
Det där är det svåra, att få det att funka på iaf jämspelta villkor.

Jag har själv - utan att vara det minsta konsekvent för egen del, som spelare - länge tyckt att det är en av SLs allra viktigaste uppgift att vara kampanjens gatekeeper och "sätta tonen". Det kan vara si eller så, men blandas det är det ett recept på förödelse och alla får analklåda på spelmötena...

Men är det så? För samtidigt kan ju spelmötena i sig variera så mycket. Humor kryper alltid in runt spelbordet, iaf när folk börjar bli trötta och blodsockret börjar härma en berg-och-dalbana mellan godismumsande och kvällsseghet. Och ändå kan det snäppa tillbaka när gruppen ställs inför ett utmanande problem.

Så jag är nog mer benägen att tricket istället är att alla är med på att sådana "kollektiva humörsvängningar" är grejen och att varje kväll typiskt ska kunna innebära lite seriöst och lite kul, om vartannat. Utan att folk håller på att gnälla på varandras dunder, för "ditt roliga är inte mitt roliga..."

2097

deleta mitt konto tack
Jag har sett OSR-gruppen lite som "DM:arnas grottkräl", lite som ett konventsspel nästan, lite mer experimental, sen går vi hem till våra hemgrupper & läxar upp dom med earseekers och bleed

2097

deleta mitt konto tack
Hoppas jag betedde mig bra för en gångs skull

2097

deleta mitt konto tack
Flyttar detta till PM! men oroa er inte folx (som sitter hemma och läser chockerade vid tanken på att jag skulle ha kunnat betett mig bra) vi kommer nog reda ut det!! men det är inget för era oskyldiga barnaöron!

Edit: Nu utrett! Det krävdes bara att den ena parten skulle inse och erkänna den andra partens omega-level, dimensionsutplånande smarthet! Ska inte nämna några namn?visslar oskyldigt?