Nekromanti Till läsare av Essenser

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Embryo och statusuppdatering

Spelledaren har kontroll över hur lång striden blir genom att bestämma spelledarpersonernas konfliktklocka. Man skulle också kunna låta spelarna hämta hem läka resurser i slag som inte utanför strid med hjälp av effekttärningar i de slag effekten inte är av större betydelse (hoppa över stup). Jag gillar att man kan läka i strid och framförallt att effekttärningarna styr det men jag vill inte promota strider som tar evigheter så den lilla bebisen får strykas.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Lägesrapport

Jag jobbar sent varje natt nu för att få klart de avsnitt som en del men inte alla varit inne på nämligen handlingsslagen och de olika konflikterna. vilket egentligen är det hela!

Jag har nu strömlinjeformat det här avsnittet efter era synpunkter. Jag har också förenklat en del i karaktärsskapandet.

Ni får mer än gärna nu gå in och ge era slutkommentarer på karaktärsskapandet, jag är inte helt klar med några saker där som mer handlar om förenkling av text. I övrigt känns det som det börjar fungera. Gdocs tycker vårt dokument är mycket tungt så det kan ta tid att komma in iaf för mig.

Jag kommer inom kort lägga upp 2 nya dokument. Det ena är en sammanställning av förändringar gjorda i karaktärsskapandet. Även om ni kollat det som redan finns så får ni gärna kolla det dokumentet också. Det är fn en sida. Där vill jag gärna ha feed back om ni upptäcker något ni inte sett tidigare.

Det andra dokumentet är det "nya" konfliktsystemet. Strunta i det gamla och gå över det här istället. Där vill jag ha lika galet mycket feed back som ni gav mig karaktärsskapandet.

Då vi är klara med det får den som vill ge sig på fordon (6 sidor). Kaosenergi kommer också läggas upp separat men det dröjer för de reglerna kommer integreras med världen där position i galaxen påverkar reglerna och vice versa.

Sen är Essenser klart och jag vill föra en dialog med er om det ska släppas eller om det är tillräckligt mycket för att vara kompletta regler. Jag kommer därefter fylla på med mer stoff från dagens regler vilket mest kommer vara yrken, färdigheter, vapen med mera. Jag tror inte det blir fler regler men möjligen. Det är bra att få feed back på det med men det är mer listor och lite regelrelaterat.

Sen hoppas jag att vi är klara och jag kan hitta korrare och illustratörer och till sist sättning.

Hoppas det låter OK! Återigen stort tack för er hjälp. Jag återaktiverar det här inlägget med en länk till dokumenten då de ligger uppe och det är dags att gå in.

Jag ser ett tidsperspektiv på max en vecka.

Mvh
Niklas