Nekromanti Till Magnus Seter

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hej Magnus!

Tänkte bara höra med dig om du har skrivit några fler äventyr än Vinterskogens hemlighet och i så fall hur man får tag på dem?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Från Magnus Seter

Ja, jag har faktiskt skrivit några andra äventyr till DoD, dock inte till DoD6, så de har inte den "rätta" sagostämningen.

Ett kan du hitta på www.rollspel.com (dock utan kartor, tyvärr). Det andra kan hittas i en gammal Sinkadus, typ nummer 36 eller nått sånt. Förutom det kan man hitta lite Mutant-äventyr i gamla Sinkaduser (Hårda Bud och Dödspatrullen), samt lite annat smått och gott i nån gammal MERP-modul. Men det var väl DoD-äventyr du var ute efter?

MVH

Magnus

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Från Magnus Seter

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ja, jag har faktiskt skrivit några andra äventyr till DoD, dock inte till DoD6, så de har inte den "rätta" sagostämningen.

<hr></blockquote>

Vad synd. Jo, det var just den stämningen jag var ute efter. Tänkte mig något i samma anda som Vinterskogens Hemlighet. Tack ändå.

Melchior

Veteran
Re: Från Magnus Seter

Jag måste bara berömma dig Magnus, jag spelade Hårda bud i mina glada "Nya Mutant" dagar. Var det också du som skrev Svart himmel över Brixton till Kult? Det kanske det inte var, men den var väl med i samma Sinkadusbilaga som något av dina Mutant äventyr om jag inte minns fel. Det var i alla fall också bra.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Micke Stenmark skrev...

...Svar himmel över Brixton. Och det var i samma nummer som Hårda Bud tror jag. Ett av mina önskeprojekt om jag nånsin får tid är faktiskt att göra en fantasy-version av Hårda Bud, med vilda magiker, mystiska alver, hysteriska barder och så Göranssons gris nånstans mitt upp i alltihop. På allvar alltså. :)

M.

Melchior

Veteran
Re: Micke Stenmark skrev...

Det låter ju tok-bra! Jag skulle inte vara sen med att spela det!/images/icons/laugh.gif