Nekromanti Tillbaka från tönthelg

Lindenius

Swashbuckler
Nu (eller tja, igår om man vill vara petig) har jag kommit tillbaka från en härlig tönthelg i en "liten" bygdegård utanför stan. Vår spelgrupp stack iväg på torsdag och kom hem söndag morgon. Tiden där emellan spelade vi Call of Cthulhu, åt mat, spelade lite pingis, snackade rollspel och sov.

Himla kul – särskilt när man är småbarnsförälder och oftast inte har tid för längre spelande. Ville bara säga det.

//erik. :gremlaugh:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Iväg på en tönthelg

Du är inte ensam! Den 16-18 april ska jag och några polare ägna en hel helg åt rollspel och annan osund verksamhet i en liten stuga i närheten av Sturefors Östergötland. :gremcool:

Lindenius

Swashbuckler
Gratulerar

Du har verkligen något att se fram emot. Det jag uppskattade mest var att till 100% kunna uppgå i tönteriet.

//erik. *saligt leende*

Johan K

Gammal & dryg
Gött !!

Oj, det där låter ju som en synnerligt trevlig helg ju !!
Sånt där kan man ju leva på hur länge som hellst ju...
Man behöver ju kanppt begära mer av livet.... :gremgrin: :gremgrin:

/ Johan K, som troligen fixat in sig i en WoD-kampanj.. :gremlaugh:

Lindenius

Swashbuckler
Konvent vs tönthelg

Konvent i all ära (har trots allt varit med att anordna tre SnöKon i mina dar) är att med tönthelger kan man ägna sig betydligt mer tid åt att spela det spel man vill och inte flänga, slänga och frottera sig mellan 7 mil lokaler, svettiga rollspelare och diverse konventsbuffoner. Man kan helt enkelt rå om sig själv och sina närmaste vänner mycket bättre.

//erik. tönthelg = oändligt med tönt.

DODswe4

Hero
Är det verkligen en tönt helg då??? det är bara Collt (typ kanske), kul är det i alla fall :gremsmirk:

Man Mountainman

Storsvagåret
Morr....

Det heter inte tönt, det heter nörd.

När ska ni lära er det, människor? Töntar är miffon utan självdistans som spelar viktiga. Nördar är coola snubbar som diggar okonventionella kulturyttringar och inte är rädda för att fördjupa sig i sina intressen.

Våga vägra tönt! Våga vara nörd!

Så, jag får gratulera till en lyckad nördhelg. Sånt är kul. Jag befinner mig hos Arvidos just nu och nördar mig för fullt.

Sodivra

Champion
Om vi ska diskutera tönthelger måste jag ju ta upp bögvarianten, där man träffas, spelar rollspel, snackar skit, går ut på stan, och sedan intimt brottas och kelas, man to man. Som jag, Zaphod och Dnalor har just nu.

Edit: Whoops, det var visst redan uppe.. Det blir lite segt så här klockan tre.

Wyldstorm

Swordsman
Är avis & impad på samma gång...
Insåg just hur mycket jag saknat sånt..
Ska helt klart försöka anordna nåt liknande, även om det lär vara farligt långt förbi skylten "Totalt Omöjligt".

Gah, att bli inspirerad till nåt ärkeknepigt..
-Bastard!

walium

Ganska töntig, faktiskt
I söndags kom jag också tillbaka hem ifrån min tönthelg. Trött, förkyld, otvättad och lycklig efter en mysig helg i ett litet torp utan rinnande vatten och med ett utedass. Att gå på dass när det är becksvart ute är ett riktigt äventyr vill jag lova.
Det blev i alla fall grillande och rollspelande för hela slanten. Lite M:UA, mycket Eon och lite Neotech. Vi pratar redan om att göra om det igen.

Lindenius

Swashbuckler
Vi pratar redan om att göra om det igen.

Det var typ vår första reaktion också. Det är himla inspirerande. Uttröttande - men inspirerande.

//erik. har vilat upp sig nu