Slutsatser
Jag har noga läst och begrundat inläggen i denna tråd, och dragit en del slutsatser... Till exempel att jag från början varit ganska låst vid den DoDiska stridsbilden, dvs "jag hugger - han parerar - han hugger - jag parerar" osv... Detta var detta som låg till grund för att jag ifrågasatte färdigheten Undvika, ur det DoDiska perspektivet så är ju paraderna hälften av alla strider, och då kan man väl inte omyndigförklara dem helt plötsligt...? /images/icons/frown.gif
Nä, skämt och generaliseringar åsido, nu har jag skådat ljuset och insett att det inte alls är så att paraderna är helt nödvändiga, att Undvika kan vara precis lika intressant och inte alls "överdrivet", Eons stridssystem är ju mycket flexibelt och bra! Många möjligheter, många bra och realistiska regler osv. Jag kommer nog att börja använda regeln Tillbakaknuffning, troligen med den där husregeln om att det är baserat på vikt och inte STY och TÅL, även om dvärgarna utan tekniken Stå kvar får det kämpigt... De är liks rätt bra ändå, med tanke på hur mycket rustning de kan bära för deras obefintliga vikt, men det är en annan diskussion!