The Complete Dreamlands är bra och fin och flummig, inte riktig vad man förväntar sig av CoC, men passar bra ihop med Lovecrafts mer opiumdimmiga sagor. Har dessutom kommit i hårdpärmutgåva nyligen.
Taint of Madness (1995) är min personliga favorit. Den behandlar galenskap, kort och gott, med trevliga artiklar om historisk behandling av sinnesjuka och annat hemskt. Vet inte om den tryckts om efter 95.
Cthulhu by Gaslight (1988) gillas också. Lite väl tungt fokus på London, lite väl mycket scenarion, men ändå många pluspoäng för mysig stämning.
Strange Aeons (1995) brukar väl inte betraktas som ett av de bättre CoC-supplementen, men kan vara ganska bra inspiration till spel i andra eror. Speciellt 1600-talskapitlet är trevligt.
The 1920's Investigator's Companion, mycket gediget verk. Massor av matnyttig information, tips, och listor på saker man behöver ha koll på för 20-talet. Mycket praktisk, om man spelar på 20-talet d v s. Min är tryckt 1997 men finns även i tidigare utgåvor.
The Keeper's Companion (massa tryckningar) är lite ojämn, men har vissa väldigt användbara stycken. Känns väl egentligen mest som en förlängning av grundboken. En såndär bok man köper for the sake of completeness, men nästan aldrig använder. Inspiration, mest.
The Creature Companion (1998) känns som lillebror i familjen. Bara monster och knäppheter och varelser ur Salvador Dalis värsta LSD-snedtrippar. Begränsat användningsområde, men ganska skoj.
Mitt favoritsupplement till CoC är dock inte alls till CoC, och heter Secret Societes och trycktes 1995 till Chaosiums konspirationsrollspel Nephilim. I Nephilim spelar man visserligen...överjordiska väsen (nephilim), men det mesta av informationen i Secret Societies presenteras på ett generellt sätt och går att användas till vad som helst. Det har ju hänt mer än en gång att hemliga sällskap förekommit i CoC-scenaria, liksom
- L