Nekromanti Tillbehör

Sadaigh

Swordsman
Hej, jag satt å undrade (eftersom det är spelmöte imorgon) om vad andra spelgrupper brukar äta/dricka under tiden man spelar, eller ni tar kanske pauser och äter nåt? =)

DanielSchenström

Swashbuckler
Frågan har varit uppe förut, men vilken fråga har inte det?

Spelgotte: Pringles av olika smaker, chili majschips, shilijordnötter, werters original, bilar, daimkulor, allmännt lösviktsgodis med mycket starkt och surt, bullar, kex, ballerina, knasen, salta pinnar, popcorn.

Pausgotte: Mikropizza, mikropiroger, riktig pizza (utgör 50 %), hamburgare, kebab.

Dricka: Saft, cider, pommac, grappo, coca cola, 7up, sprite, fanta, mjölk, juice, te, päronsoda, hallonsoda, jul och påskmust.

Illern

koppariller
Paus eller inte? Det beror lite på vad det är. Pizza, Kebab, mat ur En gammal romersk kokbok av Apicus eller liknande ''större och matiga'' saker pausar vi för vilket innebär att vi inte brukar äta sådant på vardagskvällar eftersomvi då bara brukar ha fyra timmar minus uppstart och avslut på oss. Däremot när vi nå'n gång spelar på helger brukar vi passa på att spela lite längre med matpaus, lite passande mat kan i viss mån upprätthålla lite stämning.

Vad som däremot konsumeras i stora mängder under alla spelmöten är kaffe/espresso och te. Förr brukade det alltid vara Coca Cola på sommaren men det har mer och mer övergått till te och kaffe/espresso med visst inslag av vatten (sån't där ur kranen ni vet :gremwink: eller mineralvatten. Smått som kex, kakor (gärna med choklad i), chokladbitaroch liknande konsumeras det rätt mycket vissa spelmöten när tillräckligt många känner för det och i princip inte alls under andra möten.

Sadaigh

Swordsman
hehe, ok. stort utbud där! Jo.. vilken fråga har inte varit upptagen innan? =) hmm, själv håller vi nog oss till:

Spelkäk: Blandar godis, (EJ chips, för det kladdar ner rollforumulären och tärningarna kan vi konstatera!), Bullar, kex och ibland lite glass för varma somamrdagar (dock ej nu! =))

Paus käk: Brukar bli att vi steker upp lite lövbigg och potatis, eller så tar vi en hämtpizza.

Dricka: Mest Cola (gott och koffein), kaffe (äckligt men bra föra tt hålla sig vaken, och det blir alltid en så trevlig konversation angående kaffet vid bordet!) Tja.. ibland har man ju nån mer läsk/saft. men vi håller oss till det andra! =)

Så ligger det till!

Sadaigh

Swordsman
Jo, det är klart, om man lirar på en vardag i ett 4 tal timmar, så kanske det inte är lönt med nån längre matpaus. Men på helger, så är det ju nästan tvång på det! annars får man ju ha med sig en packsäck med lite käk i, vadtycker ni om den idén? =)

DanielSchenström

Swashbuckler
Chips är kladdigt ja, har en del äventyr som knastrar fint när jag öppnar dem, men det gör inget, är ju bara jag själv som använder dem. Har några formulär som nästan är genomskinliga också av flott, det ger en härlig känsla imho, det är använda grejer, inget finhandskar-tjafs.

Rising

Vila i frid
Medan man spelar; inget kladd och inget knaster.

Alltså; inga chips och ingen choklad. Gelatingodis är däremot okej. Jag brukar dock vara sparsam med godis. Det förtar en massa stämning.

Se till att ha mycket läsk framme istället. Personligen tar jag gärna ett stort glas och gör en (svag) gin och tonic att sippa på.

Nu i helgen har jag köpt in en massa flaskor med julöl och tänkte att vi skulle utse årets favorit samtidigt som vi provspelade en betaversion av Eskapix (utan regler).

Man kan ha pauser med pizzaätande och ordentligt godismoffande istället. Då skall det vara salta pizzor (helst med ansjovis, förstås) så att sältan binder vätskan i kroppen så inte spelarna måste gå och pinka stup i kvarten.

/Rising

Johan K

Gammal & dryg
Som dricka så finns det bara 1 sak & det är coca-cola..
Tilltugget är under spelmötet chipps, såklart.. Om det är läge för paus & mat så är det pizza...
that´s it..

I min grupp så äter eller dricker vi i princip ingetting (tro det eller ej!) medans vi spelar. De få gånger det har funnits nått att äta är när någon har tagit med sig en liten godis påse eller liknande. Vi brukar i princip bara spela på helg eftermiddagar så vid middagstid så sticker alla hem och frukost äter man hemma.

Illern

koppariller
Matpåse, jo det händer att folk har med sig sådana (eller godispåsar) men en del av spelarna har attityden att allt som finns på spelbordet/spelgolvet är till för alla vilket innebär att en del tycker det är lite farligt att ta med sig saker och inte har lust att köpa extra jämnt. En del sitter i stället och småsmusslar med det för att det inte skall ''vara på spelbordet/golvet'' och det kan i sin tur reta gallfeber på en och annan av spelarna. Däremot funkar det fint när en av de punktligaste spelarna tar med sig en bit mat hon inte hunnit äta och värmer i ugnen hos oss och äter medan att vi väntar på de sista som alltid är sena. I ärlighetens namn skall jag dock sägga att det just nu bara blir bättre och bättre men det är i minoritet i antal gånger än så länge.
Annars håller jag med dig; på lite längre pass är det nödvändigt med mat för att ladda upp såväl kropp som själ. Vi har haft ett par framgångsrika romerska måltider på sistone.

Eskil

Warrior
I vår grupp äter vi inte så mycket under mötena längre, ibland drar någon med en på se godis eller chips (en sak som börjat återkomma är sådana där vedervärdiga tacochips som ingen gillar, ändå är de alltid slutnär alla går hem). Jag har upptäckt hur svårt det är med att starta ett möte om man har munnen full av snask, men man blir ju så frestad. Godis tar alltid slut så jäkla snabbt, man måste köpa enorma mängder för att det ska räcka. Håller med om att man måste äta, men eftersom vi alltid spelar hemma hos mig och pojkar i tonåren äter så förbannat är det ett problem. Undrar när de lär sig att äta mycket innan.

PS: Tack för tipset att äta salta saker, om man dricker mycket vatten tenderar toalettbesöken att bli synnerligen frekventa.

Muggas

Hero
choco-cola o annat

chips och cola under spelmötet (vilket inte är idealiskt- chips knastrar och cola är vätskedrivande). när alla är överens om att de flesta är hungriga, beställs flottiga pizzor. cola är dock ett stående inslag.. under ett spelmöte försvann 16 liter cola på fem personer under sex timmars spelande... officiell spelardryck är "choco-cola", bestående av 40 % mjölk & oboy, samt 60% coca-cola. antingen älskar eller hatar man den drycken...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Yucketiyuck

"officiell spelardryck är "choco-cola", bestående av 40 % mjölk & oboy, samt 60% coca-cola."

...och därför har samtliga spelare löständer och snortar strösocker.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Godis förekommer ganska ofta, men det är sällan det varar igenom ett helt spelmöte. Chips är ytterst ovanligt, alldeles för kladdigt och högljutt.

Dricker vi något så brukar det vara antingen Cola eller kaffe.

Eftersom vi har ett par rökare i gruppen så brukar det bli en del små rökpauser. Dessutom har jag själv norra Europas minsta blåsa så det blir en hel del toalettbesök för min del. Sedan så har de vi brukar spela hos en mycket trevlig katt som heter Lucifer(a.k Lusse) och då måste man så klart kela och leka med honom också emellanåt.

magoo

Hero
Tillbehören har förändrats med åren. Tidigare drack vi enorma mängder läsk och vräkte i oss chips, ostbågar och godis.

Nu har vi mognat och insett att ostbågar bara gular ner rollformulären samt att våra känsliga magar inte mäktar med alla dessa onyttigheter. Vi äter godis, lite kakor och bullar och avslutar i bland spelsessionerna med en pizza.

Polly är förresten jättebra, de går fint att använda istället för tennfiggar. De ljusa kan vara good guys och de mörka baddisarna.

Johan K

Gammal & dryg
Bläääää !! (OT)

Det där låter ju som en total förnedring av coca-cola, oboy & mjök !!
Hur i hela helsingland fick ni idén till detta ?????????? :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

Insignia

Swashbuckler
Polly [OT]

"De ljusa kan vara good guys och de mörka baddisarna."

Varför får aldrig de mörka vara snälla? :gremfrown:

Man Mountainman

Storsvagåret
Näää, äta och dricka? Sånt kostar ju pengar. Bättre saker kan man väll lägga sina surt förvärvade pluringar på.