Jag funderar på att rycka loss allt man kan välja till karaktären som inte bara är karaktärsdrag eller färdigheter, dvs sånt som bara består av ett ord. Jag syftar på yrken, vapen, utrustning, arketyper, fordon etc.
Nackdel: Man rycker "enheterna" från sina respektive naturliga hemvister (sina kapitel).
Fördel: Allt tillval samlas på ett ställe och regelkapitlen blir just regler utan en massa listor.
Den andra grejen jag funderar kring är kapitelindelning. Just nu har jag ett 36 sidor långt dokument som heter regelmotor där typsnittet är 11 pt. Där ryms allt som har med hur man spelar att göra. Är det bra eller ska man lyfta ut delar? Min spontana tanke är:
Slag+sånt man slår för (tänk färdigheter, grundegenskaper)
Skador (men inte hur skador tas, de kommer i stridskapitlet)
Konflikter (strid sociala etc)
Tillval (vapen, rustning, fordon men också yrken och arektyper)
Ska man slå samman allt som det är eller är det idé att dela upp det så här?
Nackdel: Man rycker "enheterna" från sina respektive naturliga hemvister (sina kapitel).
Fördel: Allt tillval samlas på ett ställe och regelkapitlen blir just regler utan en massa listor.
Den andra grejen jag funderar kring är kapitelindelning. Just nu har jag ett 36 sidor långt dokument som heter regelmotor där typsnittet är 11 pt. Där ryms allt som har med hur man spelar att göra. Är det bra eller ska man lyfta ut delar? Min spontana tanke är:
Slag+sånt man slår för (tänk färdigheter, grundegenskaper)
Skador (men inte hur skador tas, de kommer i stridskapitlet)
Konflikter (strid sociala etc)
Tillval (vapen, rustning, fordon men också yrken och arektyper)
Ska man slå samman allt som det är eller är det idé att dela upp det så här?