Nekromanti Time to get Krankalicious....!

slanfan

Hero
Lukas;n176937 said:
Fast det hade varit jävligt nice att få Breaking bad nerlplockat ett snäpp. det måste vara en av de mest överskattade serierna på många år.
Det tycker jag verkligen inte. Den var bättre än det mesta.

Lukas

Mannen i Gult
Swedish Chef;n176954 said:
Ingen vågar sparka på Buffy

Jag har hört Krank prata bra om Buffy, så jag tror inte ni skall få upp era förhoppnigar om att han någonsin komerm såga den

Cybot

Mest spelbar
slanfan;n176955 said:
Det tycker jag verkligen inte. Den var bättre än det mesta.

Jag avskyr Breaking Bad.

Säsong ett var okej, sen är det bara en kavalkad av händelser där en sjukt egotrippad person saboterar för sig själv (för att han är så sjukt egotrippad), orsakar misär, lyckas på något sätt lösa problemet i alla fall (på ett sätt där så många grejer hade kunnat gå fel och vanligtvis genom att hans "vänner" drabbas) och sen när det problemet blir löst så ser han det som en motivation för att göra något ännu mer korkat och att förstöra för sin omgivning ännu mer.

Varför är säsong 1 okej? För att den har en bra hook. Cancersjuk kemilärare kokar meth för att ge sin familj pengar att klara sig när han är död. Då klarar man av Walter Whites sämre sidor, han har i alla fall ett gott mål. The End Justifies the Means.
Efter det så är Walter White bara ett destruktivt rövhål.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Cybot;n176972 said:
Jag avskyr Breaking Bad.
Det stora frågan är väl vad Krank tycker om serien.

Och på det stora hela så är det ju lite fel väg att gå att promota serier här som ni inte gillar. Krank är ju ute efter en serie han inte gillar men alla andra älskar =)

Rhodryn

Hero
Har aldrig sätt Breaking Bad (sätt nån scen här och där som mest... inklusive sista scenen på serien)... har heller inte haft något intresse i att se serien för den delen. Det hela får mig mest att tänka "meh" med den tillhörande axelryckningen till det.

Mundo

Myrmidon
Statusuppdatering:

Krank gör numera "vilken game of thrones karaktär skulle du bli?"-tester online.
Han värmer upp.
Detta bådar gott!

daflum

Veteran
Önskar; ta ner Breaking Bad, det förtjänar den, The Wires relativa seghet är ingenting mot Breaking Bads+ Walter White kan tävla med GoT osympatiska karaktärer any day.

Maximal smärtgräns; ta ner The Wire, den är nästan så bra som alla säger sin relativa seghet och typiska HBO-drag till trots.

Mundo

Myrmidon
Om du behöver lite snabb (tio minuter, nåja) påminnelse om vad som har hänt so far.

Rhodryn

Hero
*har sätt avsnittet... och väntar nu med spänning på Krankifieringen av avsnittet* :grin:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det är extremt osannolikt att det blir någon recension idag. Dels kom jag hem sent, dels fick jag en massa datorproblem jag behöver ägna tid och energi åt. Vilket suuuuuuger.

Om jag ids ska jag ta och läsa igenom mina gamla recensioner för att få lite känsla för sammanhanget.

Mundo

Myrmidon
krank;n177952 said:
Det är extremt osannolikt att det blir någon recension idag. Dels kom jag hem sent, dels fick jag en massa datorproblem jag behöver ägna tid och energi åt. Vilket suuuuuuger.

Om jag ids ska jag ta och läsa igenom mina gamla recensioner för att få lite känsla för sammanhanget.
Ta det lungt, det här är inte ditt jobb precis :3
Dina gamla recensioner är dock roande som fan, rekommenderar starkt som läsning!

Rhodryn

Hero
Som Mundo sa, du behöver inte stressa med det. Personligen trodde jag inte att något skulle komma upp i dag... har tänkt "Tisdag eller Onsdag som tidigast", och det var utefter tanken "om Krank är 'hypad och motiverad' på att göra det så fort som möjligt".

Lycka till med dator/el problemet. Hoppas att det visar sig vara en enkel lösning (som att byta PSU eller något).

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Så... Krank har väl nu jobbat ihop en backlogg på 3 avsnitt, om jag räknat rätt, men nu är han väl i alla fall tillbaka på forumet?

Undrar hur länge man ska behöva sitta här och vänta på en totalsågning av avsnitt 1 =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hittills har jag mest prokrastinerat. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att påminna mig om vad som hänt, men serien är så tråkig att inte ens min egen magsura prosa kunde få mig att orka bry mig. Sen medan jag var bannad tänkte jag föra över gamla avsnitt till min blogg, men tji fick jag eftersom jag inte kom åt bilderna när jag inte kunde vara inloggad...

Ett par gånger de gångna veckorna har jag varit nära att se ett avsnitt, men det har hittills bara landat i "äh, jag har just rättat prov i fyra timmar, nog borde jag väl unna mig att se något jag faktiskt är intresserad av istället...".