Nekromanti Tips angående tv-serier...

thark

Hero
[ QUOTE ]
Annars... Vafan, gå ut i solen och värm upp TV-tittarmusklerna, och vänta på Rome precis som alla andra HBO-nördar.

[/ QUOTE ]

Ojfifanjävlar! *okontrollerbart stånd*

Ehum... för att återgå till ämnen som forumspubliken faktiskt VILL läsa om, kan jag rekommendera några lite äldre serier utifall att ursprungsinläggsförfattaren missat dem:

Tour of Duty (aka Pluton B; bäst i början - femman sabbade den genom att visa i vild oordning)

Blake's Seven (gammal brittisk rymdopera, kassa effekter men lysande manus och enligt egen utsago en av JMS stora inspirationer när han skapade B5)

Twin Peaks (om du är tillräckligt ung för att ha missat första hypen - den ÄR bra!)

Hm, sen kommer jag inte på fler just nu, fast det finns givetvis massor.

Nightowl

Champion
Naturligtvis viftas det med flaggor, men man gör inga försök att framställa presidenten eller amerikanerna som alltigenom goda. Det är ofta man påminns om att amerikanerna inte är guds bästa barn.
Den sorts amerikaner som fordomsfulla och oinsatta svenskar tycker alla amerikaner ar brukar tycka hemskt illa om West Wing, som ar alldeles for "liberal" och inte innehaller nog med bombastisk patriotism.

Erik, ser egentligen bara pa riktig TV, dvs sitcoms, och dom brukar andra nordar inte uppskatta, era smaklosa djavlar!

Exterus

Veteran
Jag har faktist ingen aning om vad du pratar om, eller åtminstone vad det har för relevans till det jag eller du sa tidigare. Men skitsamma.

Mitt syfte (eller förhoppning, kanske) med den här tråden var väl att någon skulle kläcka namnet på något riktigt guldkorn som jag inte hört talas om.

Anime hatar jag mer än någonting annat, så det går bort.

Rickard

Urverk speldesign
Dessa har jag nämnt i min profil:
Red Dwarf, Couplings, Scrubs, Profit, Shogun..

Ok, de tre första är komediserier vilken Red Dwarf (8 säsonger á 52 episoder) står i särklass.. Se den.. Den har några riktigt finurliga avsnitt..

Annars rekommenderar jag Profit (1 säsong á 8 episoder?), som handlar om en man som tar sig högre och högre upp i företaget och använder alla knep för att likvidera de andra.. Han sover i en låda och har/hade ett incestuöst förhållande med sin mamma.. Jag kan bara säga att serien förändrade mitt liv när 4:an visade den för 7-8 år sedan.. Det är på riktigt coola och genomtänkta sätt han tar bort sina motståndare..

Sedan är jag lite förvånad över att du sett Lexx och tyckt den var bra.. :gremtongue: Visst, den är beroendeframkallande på något konstigt sätt, men jag skyller det på bruden..

Jag antar att du har sett Vampire the Masqeurade-serien Kindred: The Embraced (1 säsong á 8 episoder), något jag tycker en rollspelare borde ha sett.. Den håller inte riktigt, men är väl godkänd för att det är baserat på rollspelet..

Sedan finns det ju (och nu drar jag till med en chansning) Cowboy Bebop (1 säsong(?) á 26 episoder).. Jag har förvisso inte sett hela serien, utan bara ett avsnitt och det höll samma klass som animefilmen med samma namn.. Jag gillar normalt inte anime men Cowboy Bebop får du inte bara missa.. Det känns som om den serien kan tilltala din smak..

/Han som tycker det borde bli dyrt att skaffa dessa på DVD :gremwink:

Krille

Super Moderator
Re: Battlestar Galactica, Doctor Who (ANT)

"Först såg jag att The Doctor spelades av Christopher Eccleston, vilket vore lysande, men det står också att The Doctor spelas av nån som heter David Tennant. Vilken av dem är det som gäller?"

Båda. Den nyss avslutade säsongen har Christopher Eccleston som The Doctor (#9 i ordningen), medan den kommande (som kommer i höst/vinter) har David Tennant som den tionde Doktorn.

Rickard

Urverk speldesign
Se filmen i alla fall ;) [NT]

/Han som endast har gillat Ghost in the Shell och Cowboy Bebop av alla (runt 10) animefilmer han sett

Ulfgeir

Swashbuckler
För science fiction så säger jag Andromeda. Ok, en serie med Kevin Sorbo i huvudrollen kan inte ta sig själv på allvar, och det är de väl medvetna om. Karaktären Trance Gemini är klart intressant.

Rekommenderar även serien Nikita med Peta Wilson i huvudrollen.

För drama på hög nivå, så är det serien Oz. Grymt bra fängelseserie.

För action och tonvis med twists, serien 24.

/Ulfgeir

Eksem

Champion
Desperate Housewives

Den är verkligen toppenbra. Absolut superknäckande asgrym. Hur muchomäktigt bra som helst. Annars gillar jag Evangelion också.

Mitt eget TV-knark består av:
The Simpsons
American Dad
Family Guy
Frasier

Frasier är senaste tillskottet och är skitbra.

Big Marco

Läskig
Profit

Fast det är ju omöjligt att få tag på Profit på DVD. Eftersom det är en av världens bästa serier (tillsammans med Chancer - med Clive Owen) vill jag jättegärna kröna min digra DVD-samling med den. Jim Profit är som Patrick Bateman, bara något mer sansad. Fast bara lite...

Marcus J

Hero
Couplings är tokbra (ANT)

För vi pratar väl om den brittiska serien om ett gäng par och deras komplikationer.

/Marcus, såg ett avsnitt idag, går på 2:an på lördagar fast jag kommer inte ihåg vilken tid