Nekromanti Tips-Arkiv

Sodivra

Champion
Då och då dyker det upp tips om böcker, musik, rollspel.. Det är bra, men lite svårt att ta till sig.. Jag orkar inte anteckna allt som verkar lovande, och för att hitta allt måste man ju rota lite..

Dessutom kommer ju frågan upp igen och igen och igen och..

Det vore trevligt med ett Tips-Arkiv på rollspel.nu, där man kan posta vad man tycker om stämningsmusik, böcker, rollspel.. Så är det bara att kolla hur många som gillar Babylon Project, och om dom kanske skrivit några kommentarer..

Något som jag skulle uppskatta!

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
Var harmoniskaaaa..

Azagthoth

Myrmidon
Du är välkommen att göra detta arbete! Vi skulle nog kunna hitta en plats för all sådan information.

/Azagthoth

Sodivra

Champion
Jahaaa...

Bara det att jag inte kan göra hemsidor.. /images/icons/wink.gif

Nä, det är väl bara att uppmana folk att skicka in sina tips.. Visserligen kan man ju ha någon som letar aktivt efter tips för att få igång det hela, men det är jag nog inte den bästa för.. /images/icons/blush.gif Jag har inte provat så många olika rollspel, jag har inte läst så många olika böcker, och jag har inte förrän nu börjat köpa stämningsmusik..

Var harmoniskaaaa..

WHaLe

Hero
Re: Jahaaa...

Du kan förmodligen använda word..
När du sedan sedan är klar med listan (eller hur du nu vill publicera resultatet) väljer du helt enkelt arkiv->spara som.
När du får upp dialogrutan väljer du html i filtyps listan..
Varför koda html när det finns smidigare alternativ??

WHaLe

I have never let my schooling interfere with my education.
<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

Sodivra

Champion
Jaha. (Igen.)

Jag menar att jag inte kan designa.. Och det här projektet skulle väl bestå av två delar:

1. Folk som skickar in tips.
2. Någon som lägger in dom.

Och 1:an kan jag väl inte göra för att det är ju meningen att ALLA ska syssla med det.
2:an kan jag väl försöka.. Jag vet hur ett sådant arkiv skulle se ut, så det är väl bara att försöka..
Jag hade alltså tänkt mig sökfunktioner och möjlighet att lägga till kommentarer och så på varje titel..
Att bara sammanställa tipsen är ju knappast svårt.. (*klippa-klistra*)
Ska jag sätta igång med det här då? Första steget blir väl att be folk om tips..

Var harmoniskaaaa..

MidNight

Swordsman
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Re: Jaha. (Igen.)

"Jag hade alltså tänkt mig sökfunktioner och möjlighet att lägga till kommentarer och så på varje titel.."

- Låter som att .asp skulle passa här. Om det nu är någon som kan det och orkar göra en sådan sida.

Annars har jag för mig att jag la in det här som ide när någon för sjuttioelfte gången frågade om musiktips. Ingen direkt respons vad jag kan minnas. Och f.ö tycker jag det är konstigt att det är så få rollspelare som använder stämningsmusik, vi började använda det när vi började spela..

Hur som helst - Jag tror det är en jävligt bra ide och något som iaf jag skulle ha nytta utav. Har en massa tips som jag skulle kunna lägga in om projektet drar igång och kan tänka mig att rota i inläggen efter "gamla" tips också.

//MiDNiGHT. - musikens makt är stor.

WHaLe

Hero

php eller perl är nog bättre alternativ än asp, eftersom de är gratis... (Vet inte om asp är gratis, men med tanke på att det är M$ så tvivlar jag på det =)

WHaLe

Sodivra

Champion

Kan ingen fixa det här...?

(Arvidos, patetiskt.. /images/icons/blush.gif)

WHaLe

Hero

Jag skulle nog utan större problem kunna lära mig php och fixa ett sådant system, men av princip är jag emot webben samt har en massa annat som jag bör koda.. =(

Det finns php tutorials på nätet om du är intresserad av att lära dig...

WHaLe

MidNight

Swordsman
Men för bövelen!

Ta er i kragen.. typ. Det är väl bara att börja med en icke-interaktiv sida i vanlig HTML - en sån svänger jag ihop på 5 min - och se om intresse finnes. Då kan man ju sköta det hela väldigt primitivt med inskickning av tips per mailj, en form (formulär -> email), eller en kort guestbook-lösning och manuell inskrivning av data.

Drygt? - Ja, men då rör det åtminstone på sig. Alltförmånga projekt har fallit på sin egen överambition.

//MiDNiGHT. - ge mig en plats så gör jag en sida!

Sodivra

Champion
Åkej. Börjar nu.

Jag lägger upp ett inlägg för att se om jag får några tips..

Gardener

Champion
Om publicering

Istället för att koda speciella system för detta eller för andra saker (som musiktips) så kan man använda det system som finns här på Codex webbplats. Förutsatt att vi får ha det här förstås. Bland annat musiktips och ordlista är saker som vi antagligen kommer att lägga upp när vi får tid, vi jobbar iaf lite smått på sakerna.

Varken sökning eller kommentarer finns dock för tillfället men ligger i planeringen, problemet är att jag inte har kunskapen att klona mig själv och ingen tycks vara verkligen intresserad av att hjälpa till (att koda i PHP eller Perl).

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Sodivra

Champion
Vi kan ju hjälpa till! [NT]

...

Gardener

Champion
Re: Vi kan ju hjälpa till! [NT]

Alla som vill är och har alltid varit välkomna att hjälpa till med Codex hemsida och vi söker alltid efter folk som kan hjälpa till med någon liten del, även om det inte behöver vara så mycket.

Om du samlar in en massa rollspelstips så lägger vi antagligen mer än gärna upp dem, detsamma gäller med artiklar, recensioner, rollspel och snart även noveller, äventyr och annat.

Om det finns någon som kan programmera PHP och/eller Perl och kan tänka sig att göra lite jobb utan någon direkt betalning så får ni gärna höra av er till mig.

MVH Olle Johansson

MidNight

Swordsman
Om att hjälpa till..

"Alla som vill är och har alltid varit välkomna att hjälpa till med Codex hemsida och vi söker alltid efter folk som kan hjälpa till med någon liten del, även om det inte behöver vara så mycket."

Rätt kul, för jag har aldrig sett en förfrågan efter medhjälpare och har således inte velat ta upp frågan om det är något man kan göra, eftersom jag antagit att ni har för fullt upp för att släppa in andra.. (Iofs hittar jag inte min plånbok eller mina nycklar heller, om de inte är i kläderna jag tar på mig.. /images/icons/tongue.gif)
Jaja, nu vet jag iaf.

//MiDNiGHT. - som ska fundera på vad han kan göra för att hjälpa till..

Sodivra

Champion
Re: Om att hjälpa till..

Jag ska lära mig Pearl!
(Fast det vet vi ju hur det går med mina projekt.. /images/icons/wink.gif)

Gardener

Champion
Re: Om att hjälpa till..

Tja, på varje index-sida för artiklar, recensioner osv frågar vi efter inskickat material, det händer också att det dyker upp på förstasidan då och då och jag brukar nämna det i svar här på forumet.

Jag har även tänkt lägga upp ett enkelt tillgängligt formulär för att lättare kunna skicka in saker då vi får så lite hjälp utifrån. Men uppenbarligen har informationen fallerat då det inte kommit ut till alla. Ska försöka göra något åt det.

MVH Olle Johansson