Nekromanti Tips: Billigt, svenskt (über)nybörjarvänligt rpg?

solvebring

Superhero

solvebring

Superhero
Re: Snart smäller det

Awesome! :gremlaugh:
Så fort jag får ny patron i min snuskiga skrivare (damn, måste skaffa mig en laser och det snart) så ska jag testa detta.

rjonas

Hero

Om det faller väl ut gör jag om äventyrsleken till flickvänsleken och skriver en äventyrslek med flickvänner och fruar som målgrupp. Hobbyn kanske behöver ett femtonminutersintro för slika. Jag har kört det på min, utan att hon för den delen sprang iväg och köpte Noir. Vilket i och för sig var min förhoppning.

solvebring

Superhero

rjonas said:
Om det faller väl ut gör jag om äventyrsleken till flickvänsleken och skriver en äventyrslek med flickvänner och fruar som målgrupp. Hobbyn kanske behöver ett femtonminutersintro för slika. Jag har kört det på min, utan att hon för den delen sprang iväg och köpte Noir. Vilket i och för sig var min förhoppning.
Tufft, absolut inte en så dum idé. En "Introduktionslek". Det blir nog svårt att göra den generellt gällande för kvinnor, och dessutom finns det nog en hel del pojkvänner som behöver invigas. Kort och gott, ett "lätt" spel för att introducera nybörjare på ett enkelt och smidigt sätt vore inte så fel. Tror just en sådan lek vore ypperlig. Lagom tungt så att säga.