Nekromanti Tips för att spelleda Kult

G

Guest

Guest
Question!

Finns Kult fortfarande i produktion?

Jag har gamla Kult hemma, med tillhorande "Den Svarta Madonnan" och allt det dar, men vet ni om Kult fortfarande ges ut?

Havoc

Swordsman
Re: Question!

Det här med "finns i produktion" är ett konstigt koncept att prata om när det gäller böcker. Menar man om det just då produceras (skrivs) nytt material? Att böckerna finns hos distributören/grossist? Att de fortfarande lätt går att få tag på nya i butik?

"Slut hos distributören" är det man brukar prata om, "produktion" är när man tillverkar innehållet.

Krille skrev en fin post om det här på Sveroks forum:
http://forum.sverok.se/viewtopic.php?t=10898

G

Guest

Guest

Tack for dina underbara semantiska kunskaper.

Jag vill helt enkelt veta om det regelbundet gar att fa tag i Kult-produkter, och huruvida spelet fortfarande kommer ut med nya produkter.

Detta for att var spelgrupp funderar pa att starta upp en kampanj med nagot skrackrollspel. Eftersom vi diskuterar mellan Call of Cthulhu, Chill och Kult sa vill jag veta hur utbudet ser ut pa tillgangliga produkter. Bade befintliga, och framtida.

Ar jag tydlig nog?

G

Guest

Guest
Re: Answer!

Det later ju mycket intressant!

Gar det att utrona nagot om deras framtida produktionsplaner?

Kommer det t.ex nagra smaskiga aventyr?

Eksem

Champion
OT

Alla lever väl på konstgjord andning, men Call of Cthulhu verkar ju repa sig bäst. Chill har jag inte sett sedan... jag har nog aldrig sett Chill. Nya KULT har jag sett regelboken till, inget annat. Call of Cthulhu kom ut i ny version relativt nyligen, och man släppte också monsterstora setting-boken Secrets of Japan, som verkar gå ganska bra. Sedan finns det ju helt sanslösa mängder gammalt Call of Cthulhu-material som finns att få tag på relativt lätt. Gammalt material trycks också upp igen med jämna mellanrum. Av de tre spelen du funderat på är Call of Cthulhu långt långt mer levande än de andra.

Havoc

Swordsman

Den sista tiden har det inte gått att hitta grundboken till Kult på online-handlarnas hemsidor. Det kan tyda på att spelet är slut hos distributören men jag vet inte säkert. Hur som helst borde det gå att få tag på någonstans, för om det tagit slut så hände det rätt nyligen.

Produktionen av supplement (det enda som finns nu är grundboken) vet man inte så mycket om eftersom Seventh Circles hemsida vad jag vet inte uppdaterats på ett år. Jag skulle inte räkna med att företaget någonsin ger ut något mer till Kult men man kan ju hoppas. Det som det var tal om (för över ett år sedan) var att man skulle översätta Svarta Madonnan till Engelska.

Den senaste grundboken är rätt komplett så jag tror inte det kommer vara något problem med att spela spelet fullt ut även om det aldrig blir någon mer bok.