Nekromanti Tips för fantasilösa spelare

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Man kan så att säga "spå" vad sin egen karaktär skall göra. Slå Ob3T6 mot valfri (eller slumpat) karakärsdrag. Om vi nu som exempel tar Heder. Tiraken Hårige Berit har Heder 8. Så slår han Ob3T6. Resultatet blir 6. Det är under och innebär att Berit skall göra nåt hedervärt. Ju större effekt desto mer hedervärt. Hade det blivit mer än 8 hade det varit nåt ohederligt som skulle göras. Blir det samma kan man gott slå om.
Det är bra att ha när man tycker att för lite händer, att ett slumpmoment behöver komma in, eller för inspiration till framtida handlingar.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Ööh...
Om Tiraken Håriga Berit misslyckas med både Heder, Girighet (genorositet) och Aggression?
Apokalyps?
/images/icons/wink.gif
Rolig regel, jag ska använda den.

"...och jag lovar, jag har ingen illegal ShadowDoc-klinik i källaren, ärligt!"
 
Mwuahaha (OT)

Snacka om att mina spelare vill ha 3 i alla karaktärsdrag ifall den regeln skulle användas...

"Burn, burn, burn. Å du?!? Ge tebacks minne griser!!!
 
Re: Mwuahaha (OT)

Hmm är inte det där att gå alldeles för långt i "regel" skapandet?

Walk softly and carry a big stick.
 
Re: Mwuahaha (OT)

Det är ju egentligen ingen större skillnad mot att som spelare studera karaktärsdragen för att bestämma hur rollpersonen ska reagera...

WHaLe
 
Hmm, det låter ju som en ganska kul idé faktiskt !! Det kan ju hända de mest otroliga saker då...

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Hm...Ränner omkring i Jargiska kejsardömet, ser en kvinna bli nerslagen av en fyllbult, gå fram till henne och väva lite biotropiska effekter som helar henne igen/images/icons/cool.gif! Kanske en dum idé förresten... Men jag förstår er poäng.
 
Back
Top