Jag hade sådana drömmar även inför min andra föräldraledighet, och hade alltså inte lärt mig av den första... Men det är klart, om du är duktig på att mikroarbeta pö om pö, så kan du kanske få en del gjort. Räkna dock med att du kommer vara lite tröttare än du tror.Min unge kommer vara 4 månader gammal när föräldraledigheten börjar, så än så länge ligger hon mycket kvar på den plats man lämnar henne på.
Babysim har vi bokat in så bra att höra att det är en kul grej!
Ska be min partner introducera mig till ÖF någon gång i förväg.
Jag ska erkänna att jag har någon slags fantasi om att hinna öva på mer avancerad matlagning under ledigheten, och kanske skriva på rollspel : pjäser… vi får väl se hur det går med det! 🫣
Är hon 4 månader som kommer det förmodligen sovas en massa under dagen. Jag gick mycket långpromenader då vilket väl var nyttigt och gjorde att babyn sov bättre samt att jag kunde lyssna på en massa poddar.Min unge kommer vara 4 månader gammal när föräldraledigheten börjar, så än så länge ligger hon mycket kvar på den plats man lämnar henne på.
Babysim har vi bokat in så bra att höra att det är en kul grej!
Ska be min partner introducera mig till ÖF någon gång i förväg.
Jag ska erkänna att jag har någon slags fantasi om att hinna öva på mer avancerad matlagning under ledigheten, och kanske skriva på rollspel : pjäser… vi får väl se hur det går med det! 🫣
Ah, men det kan nog vänta också i så fall, beroende på hur länge du ska vara hemma. Kanske först när barnet börjar bli 8-9 månader som det fyller en tydlig funktion.Ska be min partner introducera mig till ÖF någon gång i förväg.
För att vara lite tråkig så tänkte jag berätta att min yngsta dotter hade ett andningsuppehåll efter babysim, men vi fick lyckligtvis igång henne ganska snabbt.-Babysim tyckte jag var fantastiskt kul att gå på. Rekommenderas om du har möjlighet.
Skönt att höra att det gick bra. Väldigt läskigt.För att vara lite tråkig så tänkte jag berätta att min yngsta dotter hade ett andningsuppehåll efter babysim, men vi fick lyckligtvis igång henne ganska snabbt.
Behandlande de läkare frågade direkt om vi hade varit på babysim och misstänkte ett samband mellan det och plötslig spädbarnsdöd. Det fanns då (14 år sen) inget vetenskapligt stöd för att sambandet verkligen finns. Numer finns det däremot en massa info och diskussioner kring det på nätet.
Mitt tips är att om ni går på babysim, var extra noga med att barnet inte blir för varmt och att det sover på rygg och allt det andra man bör göra för att undvika PSD. Och framförallt att ni är extra uppmärksamma på barnets andning och färg tiden direkt efter simmet!
Lycka till!
//EvilSpook