luddwig
Lawful evil
Jag har lite mer än två flyttkartonger med lego från 80-talet och tidigt 90-tal som jag länge tänkt sälja. En del är byggsatser med tillhörande ritningar, packade i påsar, 25 stycken närmare bestämt. Mest rymdlego men även en del stadslego. Två rymdbaser, flera rymdskepp och andra futuristiska fordon, polisstation, brandstation med mera. Dessa är hela och kompletta, eventuellt frånsett någon enstaka bit. En del vita bitar har även gulnat märkbart med åren. Kartongerna finns heller inte kvar (dumt nog, de sparades länge men kastades inför en flytt på 90-talet). Sedan har jag också ca 8 kg blandade, lösa bitar, en bunt extra ritningar samt diverse reklambroschyrer som jag antar att leksaksbutikerna delade ut. Antagligen skulle jag kunna plocka ihop 10-15 kompletta byggsatser om jag lade ner tid på det.
Jag vet att gammalt Lego kan vara värt pengar. Avslutade annonser på Tradera har gett mig en del ledtrådar. Större byggsatser rymdlego i jämförbart skick verkar till exempel gå för omkring 600-700 kr. Stadslego verkar inte lika eftertraktat och därmed dra mindre summor. Samtidigt känns det som att det kan finnas mycket jag inte vet. Är det till exempelt vettigt att jämföra med priserna på Tradera eller finns det andra och bättre marknadsplatser för Lego? Är det något särskilt som köpare av gammalt Lego är intresserade av att veta? Finns det särskilda dyrgripar som jag bör känna till?
Alla tips mottages tacksamt.
Jag vet att gammalt Lego kan vara värt pengar. Avslutade annonser på Tradera har gett mig en del ledtrådar. Större byggsatser rymdlego i jämförbart skick verkar till exempel gå för omkring 600-700 kr. Stadslego verkar inte lika eftertraktat och därmed dra mindre summor. Samtidigt känns det som att det kan finnas mycket jag inte vet. Är det till exempelt vettigt att jämföra med priserna på Tradera eller finns det andra och bättre marknadsplatser för Lego? Är det något särskilt som köpare av gammalt Lego är intresserade av att veta? Finns det särskilda dyrgripar som jag bör känna till?
Alla tips mottages tacksamt.