Nekromanti Tips om ett SL hjälpmedel

peterb

Swordsman
Jag antar att de flesta spelledare/spel skapare precis som jag ägnar en hel del tid och kraft åt att samla ihop olika typer av spelar hjälpmedel. Själv har jag hittills skrivit dessa i Word, vilket är OK men kanske inte så smidigt. Ett bättre alternativ som jag hittade via SourceForge.net verkar vara HelpMaker. Det är ett program som skapar Windows hjälpfiler, det kan väl bäst beskrivas som ett mellanting mellan Word och en html wysiwyg editor. Själv tycker jag programmet verkar vara riktigt användbart. Kan tilläggas att den senaste versionen fixar att kolla stavningen på Svenska... HelpMaker är Freeware. Programmet kan laddas hem från Viacc.com hemsida.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du som har provkört det. kan man exportera informationen till något med spridningsbart format? .pdf, .txt eller kanske .rtf (eller kanske .tex :)

peterb

Swordsman
Enligt manualen skall man kunna exportera till PDF, men det har jag inte fått att funka :-( Det går dock att få programmet att skapa en webbsajt istället för en Hjälpfil.

Troberg

Sinister eater
Ett annat program

Ett annat program som jag gillar skarpt för hjälpfiler är ForeHelp, tyvärr ofta förbisett i skuggan av jättarna Doc2Help och RoboHelp. Den är iofs inte gratis, men gör man hjälpfiler är den kungen.