Wyldstorm
Swordsman
Jag har säkerligen missat några nya spel, så frågar detta härikring nån gång var tredje år eller så..
Finns det nåt magisystem som är like mage the ascension''s men liiiiiiite (väldigt lite) mer klara regler? (och gärna till en fantasysetting)
Missförstå nu inte, jag älskar det systemet, men det är för öppet för tolkningar i alldeles för många fall för att användas snabbt. (ars magica är ungefär samma sak, till & med lite sämre.)
Och när jag nu inte lyckats bra att fixa eget system utan att få antingen:
Men, jag har kämpat med detta i ett brajävla tag.. Men blir inte nöjd nog.
Så... Inspiration/tips?
Finns det nåt magisystem som är like mage the ascension''s men liiiiiiite (väldigt lite) mer klara regler? (och gärna till en fantasysetting)
Missförstå nu inte, jag älskar det systemet, men det är för öppet för tolkningar i alldeles för många fall för att användas snabbt. (ars magica är ungefär samma sak, till & med lite sämre.)
Och när jag nu inte lyckats bra att fixa eget system utan att få antingen:
- Ett system som är tråkigt med färdiga "spells", och känns lika magiskt som kallt te.
- Ett system med oändliga möjligheter (bra) men ännu fler regelmässiga oklarheter & hål att missbruka(väldigt dåligt).
- Ett system som stödjer egen stil hos magikern, så att varje magiker upplevs unik.
- Ett system som är enkelt & snabbt.
- Och framför allt... INTUITIVT.
Men, jag har kämpat med detta i ett brajävla tag.. Men blir inte nöjd nog.
Så... Inspiration/tips?