Nekromanti Tips om musik för sagan om ringen-kampanj?

Rosen

Myrmidon
No idea...

...fast om man kan tänka sig Carmina Burana-inspirerad musik så är ju de givna styckena Basil Poledouris 'Riders of Doom' / 'Battle of the Mounds' från Conan the Barbarian. (-:

--
Åke

Bjorn

Hero
Petig?

Hur "petig" är du igentligen med vad som är filmmusik? Är det bara biofilmer som duger eller? Annars så finns det ju diverse bra "made-for-tv" filmer samt TV-serier med bra musik.

Tycker t.ex. själv att soundtracksen till serierna Xena & Hercules med flera är mycket bra fantasymusik. (Kompositören heter LoDuca eller nått sånt, minns inte exakt stavning och så.)

/Bjorn

Krille

Super Moderator
Re: Petig?

"Hur "petig" är du igentligen med vad som är filmmusik?"

Inte särskilt. Åtminstone Gettysburg, Frank Herbert's Dune och Children of Dune är miniserier för TV, och Babylon 5 är TV-serie eller TV-filmer.

Däremot är jag rätt petig med vad jag recenserar rent fysiskt. Jag behöver åtminstone beställningsnummer, förlag och kompositör för att det ska gå någorlunda lätt att hitta skivan, och det är bra om det finns en omslagsbild också. Jag litar inte särskilt mycket på nerladdad musik heller - jag har allt för ofta varit med om att musik komponerad av kompositör A har haft en tagg och titel som säger att den är komponerad av kompositör B. Detta gör att jag snudd på kräver att recensenten (just nu jag själv) har skivan fysiskt i handen för att få recensera den.