Lasse
Veteran
Hej! Jag spelade en hel del rollspel när jag var barn/ung. Nu är jag gubbe (41), men har nyligen tagit upp intresset igen med min son och hans kompisar. Jag köpte Fantasy! av en slump i Visby i somras och det var en hit! Min grabb älskade det och hans kompisar med. Själv tycker jag dock inget vidare om regelsystemen i Fantasy! Tycker att stridssystemet är onödigt krångligt och inte särskilt intuitivt, och att det finns alldeles för få grundegenskaper bl a. Därför har jag tittat på en del andra spel. Eon tyckte jag också verkade för krångligt. Däremot verkar Symbaroum ha det mesta jag söker - rikligt med grundegenskaper och ett smart och enkelt strids- och färdighetssystem. Dessutom verkar kampanjen bra, och atmosfären som illustrationerna skapar är väldigt lockande. Å andra sidan gamla hederliga Drakar och demoner billigare, och har en del plus som Symbaroum saknar. Tänker främst på att det är möjligt att slå för kroppsdel vid träff i strid, och att kampanjerna Mittland och Trudvang inkluderar mer än den i Symbaroum - t ex färder till havs. Jag lutar trots allt åt Symbaroum, men skulle vilja ha lite åsikter innan jag bestämmer mig. Detta är ju en VIKTIG och ödesdiger fråga!