guldfink
Hero
En av mina spelgrupper har påbörjat planeringen av nästa JonCon, ett underbart upplägg där vi träffas över en helg för att spela spel och umgås. Vi är 7 personer (okej, medelålders män) med olika preferenser. Vissa vill bara spela rollspel, andra vill bara spela brädspel, medan ytterligare andra bara vill umgås, äta, dricka och sova. Evenemangen består därför av kompromisser för att hålla alla nöjda och dessa kompromisser behöver (enligt mig) planeras noga. Vissa av er kanske känner till min dragning till enkäter och denna blir även synlig i planeringen av JonCon. Vi röstar om i princip allt, som en uppladdning under veckorna (ibland månaderna) före evenemanget.
Hur som helst! Det ovan är egentligen bara en bakgrund till min egentliga fråga. Till sommarens JonCon skulle jag vilja ha tips på härliga one-shots, rollspelsscenarier att spela klart under en kväll. Som exempel, har vi tidigare JonCons uppskattat Upsala-sviten och Chariot of the Gods. Inför i sommar har @Lemur föreslagit Montsegur 1244, men har ni även annat att tipsa om? Genre spelar ingen roll. Vilka bra one-shots har du spelat och vad gjorde dem bra?
Hur som helst! Det ovan är egentligen bara en bakgrund till min egentliga fråga. Till sommarens JonCon skulle jag vilja ha tips på härliga one-shots, rollspelsscenarier att spela klart under en kväll. Som exempel, har vi tidigare JonCons uppskattat Upsala-sviten och Chariot of the Gods. Inför i sommar har @Lemur föreslagit Montsegur 1244, men har ni även annat att tipsa om? Genre spelar ingen roll. Vilka bra one-shots har du spelat och vad gjorde dem bra?