Nekromanti Tips på rollspel

Bunisher

Veteran
Hejsan!

Jag och några polare har rollspelat ett tag nu och en dag medans jag var på jobbet så kom jag på en historia kring ett medeltida rollspel.

Nu är saken den att vi inte har lirat så många olika rollspel (vi har mest lirat Vampire the Masqurade) och jag är på jakt efter ett medeltida/Fantasy rollspel som helst har regler kring ridande strid eller kanske regler för tournespel.

Någon som kanske vet av något som kan tipsa mig om detta?

/Bunisher

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Pendragon

Det kanske intressantaste rollspelet i genren är Pendragon där man spelar riddare under kung Arthurs tid. Det skiljer sig från andra rollspel genom att ha regler för riddarnas personlighetsdrag som direkt påverkar deras beteende.

Tyvärr har jag aldrig haft möjlighet att spela det, men jag är säker på att någon annan här som har gjort det också kommer att rekommendera det.

/tobias

Bunisher

Veteran
Re: Pendragon

Tackar så mycket, ska kolla in dessa två.
Fler tips är alltid välkommna =)

Arfert

Facit

Bobby Magikern said:
Ett alldeles nytt spel i genren som har fått goda recensioner är Chronica Feudalis. Själv har jag ännu inte beställt det (måste köpa kurslitteratur), men det verkar intressant.
det ska jag genast kolla in.

Storuggla

Champion

Jag beställde det när jag fick höra att spelskaparen kanske skulle göra en såsbok som inte handlade om medeltidsengland till spelet, utan om Bysans, seldjukerna eller almoraviderna. Jag kan återkomma med en sammafattning när väl posten levererar.

Storuggla, framsidan ser röd ut

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Omg! Bysans!

Ytterligare några cm hyllvärmare på gång då.

Bunisher

Veteran
Tänkte bara meddela att jag har kollat in de flesta av era tips med mina polare och vi bestämde oss för Pendragon.
Tack så mycket för alla tips vi fick dock =)