Krille
Super Moderator
MattiasLejbrink;n81088 said:Hur kan ingen ha nämnt Zardoz??
…för att det inte är en rymdfilm?
MattiasLejbrink;n81088 said:Hur kan ingen ha nämnt Zardoz??
Den hade jag med från början, men strök den på grund av kriteriet "sevärd". Och … det är liiiiiiite för mycket ostig referenshumor för att den verkligen ska vara sevärd.anth;n81095 said:Dang! Varenda film på min lista hade Krille redan tagit.
Utom Spaceballs.
Det finns en grej till som gör den sevärd. En.Ymir;n81099 said:also, Sölvebring bad uttryckligen om -sevärda- rymdfilmer, och Zardoz är sevärd mest för att Kreia är med i den...
Krille;n81097 said:…för att det inte är en rymdfilm?
Två fel gör inte ett rätt.MattiasLejbrink;n81140 said:Fast hälften av allt som nämns är ju inte rymdfilmer i så fall
Du ser en smal korridor. Jag ser ett väldigt brett (men inte så djupt) rum.MattiasLejbrink;n81140 said:ÅSIKTSKORRIDOREN
Det är en film som jag ämnar se om, för jag har hört mycket gott om den. När det begav sig lackade jag ur på den spraymålade badbollen och bytte kanal.Jocke;n81182 said:Jag tycker att Dark Star (som i och för sig finns med på Krilles lista) får alldeles för lite kärlek. Jag har i och för sig inte sett den på säkert 10-15 år, men jag minns den som en stark fyra, som spelar ut alla sina kort rätt.
Ha ha ha ha! Aaaahhh....det var kul. Jag föreslår "Jodorowskys Dune" - en av världens bästa rymdfilmer som aldrig vart gjord, men vägen fram till sammanbrottet är helt fantastisk.krank;n81011 said:JUPITER ASCENDING!