Nekromanti Tips på webbläsare till IT-analfabet

Hunk

Hero
Ett nytt år nalkas och eftersom alla IT-nördar säger att Internet Explorer suger (+ att den inte funkar så bra på det här forumet och hos Bits & Mortar), så kanske det kan vara dags för mig att testa något nytt.

Dock är jag lat och inte intresserad av att lära mig några nya funktioner (det där "surfa med flikar" har jag t.ex. aldrig sett poängen med). Jag har dessutom en seg gammal datamaskin. Så det jag vill ha är något som är mycket likt Internet Explorer, fast som är snabbare och bättre. Några tips?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Google Chrome

Snabb och enkel (i grundutförande – den går att fylla på med funktioner med hjälp av otaliga små insticksprogram).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
France is Bacon said:
Google Chrome

Snabb och enkel (i grundutförande – den går att fylla på med funktioner med hjälp av otaliga små insticksprogram).
+1

Enda anledningen till att jag inte bytt själv är att jag vant in mig vid en specifik funktion* i firefox jag inte lyckats hitta en fullgod ersättning för än. Men har man inte vant in sig vid den detaljen så är Chrome bäst.

* Att kunna öppna bokmärken i en "sidebar", och alltså ha två sidor öppna, bredvid varandra, i samma fönster. Det är så jag begagnar praten.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
krank said:
France is Bacon said:
Google Chrome

+1

Enda anledningen till att jag inte bytt själv är att jag vant in mig vid en specifik funktion* i firefox jag inte lyckats hitta en fullgod ersättning för än. Men har man inte vant in sig vid den detaljen så är Chrome bäst.

* Att kunna öppna bokmärken i en "sidebar", och alltså ha två sidor öppna, bredvid varandra, i samma fönster. Det är så jag begagnar praten.
du menar typ http://www.chromeplugins.org/plugins/google-chrome-dual-view/ ?

krank

Spider Jerusalem said:
Nope. Firefox' sidebar är separerad från tabbarna. Jag vill ha praten framme oavsett vilken tabb jag är på. I den där har jag bara praten när jag är på wrnu (eller vilken sida jag nu splittade).

Jag har kollat, och testat, den där lösningen förut. Närmaste jag kommit i Chrome är att ha två webbläsarfönster, vilket såklart är undermåligt om man förväntas byta mellan olika fönster (Alt+Tab och så)...

Hunk

Hero
Då har jag laddat ned Chrome och börjat surfa. Allt ser konstigt ut... Om något krånglar, så kommer Dante/herr Bacon såklart att anklagas för allt elände.

anth

Vetefan
Hunk said:
Då har jag laddat ned Chrome och börjat surfa. Allt ser konstigt ut... Om något krånglar, så kommer Dante/herr Bacon såklart att anklagas för allt elände.
Det är lugnt. Vi anklagar redan Dante för att vi inte får en vit jul. :gremlaugh:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
anth said:
Hunk said:
Det är lugnt. Vi anklagar redan Dante för att vi inte får en vit jul. :gremlaugh:
Är det Dantes fel? Masen håller all snö för sig själv...jävla dalkar.

krank

Spider Jerusalem said:
anth said:
Hunk said:
Dantes förtjänst menar du? Påminn mig om att bjuda honom på en öl vid tillfälle isåfall. Att jag sluppit snön de här senaste veckorna har varit en källa till daglig glädje, när jag suttit på mina diverse transportmedel till och från jobbet...

Från och med onsdag kväll får det snöa hur mycket det vill, dock. Då har jag åkt norrut...

Trasapa

Swordsman
krank said:
Nope. Firefox' sidebar är separerad från tabbarna. Jag vill ha praten framme oavsett vilken tabb jag är på. I den där har jag bara praten när jag är på wrnu (eller vilken sida jag nu splittade).
Intrigued! vad heter detta magiska addon?

krank

Trasapa said:
Intrigued! vad heter detta magiska addon?
Högerklicka på vilket bokmärke som helst. Välj Properties. Kryssa i "Load this bookmark in the sidebar".

Och så har jag ett bokmärke till http://www.rollspel.nu/forum/?ubb=nakedshout

Dvs, funktionen är inbyggd i Firefox.

(Man kan också få sina bokmärken i en hierarkisk lista i sidebaren, genom att trycka Ctrl+B...)

Unfair

Hero
Toksjukt OT

krank said:
Spider Jerusalem said:
anth said:
Hunk said:
Dantes förtjänst menar du? Påminn mig om att bjuda honom på en öl vid tillfälle isåfall. Att jag sluppit snön de här senaste veckorna har varit en källa till daglig glädje, när jag suttit på mina diverse transportmedel till och från jobbet...

Från och med onsdag kväll får det snöa hur mycket det vill, dock. Då har jag åkt norrut...
Snö är fin men jobbig. Hälsa honom att skicka et vykort på den så blir alla glada :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hunk said:
Vad ser konstigt ut? Hur ser det konstigt ut?

Hunk

Hero
France is Bacon said:
Hunk said:
Vad ser konstigt ut? Hur ser det konstigt ut?
Texten ser annorlunda ut, därmed konstig i min bok. Men jag är bara gnällig och förändringsobenägen :gremsmile:.