solvebring
Superhero
Jag har flyttat nu och sedan när internet kommer igång (sitter med Comviq Surf just nu) så kommer jag att behöva ett trådlöst nätverkskort. Första jacket är på nedervåningen och den stationära står på övervåningen. Jag är med andra ord inte så jävla sugen på att dra sladdar upp dit. Fett onödigt... Jag har dessutom bara nätverkssladd på tio meter som längst, och när jag väl spikat och ordnat så det blir fint, så räcker nog inte det. Och borra hål i ett tjockt betonggolv är inte tal om.
Men vad ska man ha då?
Jag antar att jag behöver något standard och inget mer eftersom jag har uppkoppling a la barnstorlek. Har 8Mbit ADSL i uppkopplinsväg. Jag kör PC, Ubuntu. ... Och förövrigt så har jag hört att D-link ska vara ruskigt dåligt. Men jag vill inte ha ett alltför dyrt kort ändå. Kort och gott; jag vill ha ett stabilt kort som möter mina ynkliga krav.
Men vad ska man ha då?
Jag antar att jag behöver något standard och inget mer eftersom jag har uppkoppling a la barnstorlek. Har 8Mbit ADSL i uppkopplinsväg. Jag kör PC, Ubuntu. ... Och förövrigt så har jag hört att D-link ska vara ruskigt dåligt. Men jag vill inte ha ett alltför dyrt kort ändå. Kort och gott; jag vill ha ett stabilt kort som möter mina ynkliga krav.