CoC Sverige [Tips!] Stötta Norden

PromeMorian

Veteran
Joined
30 Apr 2014
Messages
17
Tre scenarier i Northern Lights and Darkness-samlingen (där författare i de nordiska länderna skriver Call of Cthulhu-scenarier som utspelar sig i deras nutida hemländer) behöver bara sälja några fler ex för att få dem över DriveThruRPGs magiska mål 251, vilket skulle kvalificera dem för Electrum-märken och möjliggöra print-on-demand-versioner. Du kan stötta genom att köpa "Dreamers of the Bogland", "The Hidden People" och/eller "Tuorsjaure - A shadow of what once was", som utspelar sig i Finland, Island respektive Sápmi.
 

Nidvisa

Veteran
Joined
6 Dec 2019
Messages
47
Jag har redan köpt dom men om de kommer på POD så får jag väl köpa dom igen!

Lycka till!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,026
Location
Nordnordost
över DriveThruRPGs magiska mål 251, vilket skulle kvalificera dem för Electrum-märken och möjliggöra print-on-demand-versioner.
Är det en ny regel på DTRPG? Jag har för mig att jag inte hade sålt en enda PDF när jag gjorde OKULT som PoD där för tio år sen.
 

PromeMorian

Veteran
Joined
30 Apr 2014
Messages
17
Är det en ny regel på DTRPG? Jag har för mig att jag inte hade sålt en enda PDF när jag gjorde OKULT som PoD där för tio år sen.
Det kan vara olika regler för olika delar av DTRPG. Den del jag säljer inom, Miskatonic Repository, ansvarar Chaosium för. Det kan vara deras regler. Eller så har det skett en förändring på senare år. Själv har jag bara sålt där de senaste två åren, och deå med dessa regler.
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,164
Det kan vara olika regler för olika delar av DTRPG. Den del jag säljer inom, Miskatonic Repository, ansvarar Chaosium för. Det kan vara deras regler. Eller så har det skett en förändring på senare år. Själv har jag bara sålt där de senaste två åren, och deå med dessa regler.
Det verkar stämma: Miskatonic Repository har 250 som gräns:

"A title must reach Electrum Seller status (250+ copies) before it is eligible for Print on Demand. This restriction is necessary because OneBookShelf has limited capacity to add POD titles to their site. The Repository is fortunate that POD is still an option at all; POD was stopped altogether for some similar programs on OBS."


Det finns ingen allmän sådan regel för DriveThru:


Å andra sidan är du garanterad att få göra POD i det förra fallet, medan jag inte vet om du är det i det senare?
 

PromeMorian

Veteran
Joined
30 Apr 2014
Messages
17
Det verkar stämma: Miskatonic Repository har 250 som gräns:

"A title must reach Electrum Seller status (250+ copies) before it is eligible for Print on Demand. This restriction is necessary because OneBookShelf has limited capacity to add POD titles to their site. The Repository is fortunate that POD is still an option at all; POD was stopped altogether for some similar programs on OBS."


Det finns ingen allmän sådan regel för DriveThru:


Å andra sidan är du garanterad att få göra POD i det förra fallet, medan jag inte vet om du är det i det senare?
Jag tror faktiskt inte att ens 251 sålda ex är en garant för POD på MR. Ytterst är det Chaosium som avgör.
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,164
Jag tror faktiskt inte att ens 251 sålda ex är en garant för POD på MR. Ytterst är det Chaosium som avgör.
Ja, jo, men de kan ju stoppa din produkt till att börja med om de vill - de har noll anledning att vägra POD.
 
Top