baron Max Durhal_UBBT
Warrior
Nu är det såhär att jag vänder mig till de skickliga spelledare till EON. I EON kan det vara lite svårare med strider och situationer för RP då de väldigt lätt dör. Jag ha också kommit på mig själv med att allt för ofta modifierat tärningsslagen till RP:s favör. De fick lite för många hjärnträffar på vissa monster i sorgernas brunn t.ex. Nu undrar jag hur elak man kan vara. Jag har hittills slagit 90% av alla slagen i strid så att RP:na bara msslyckas lite grann då jag ofta vill se de lyckas. Det kan bero på att jag vill att de inte dör förrän i slutet av berättelsen, alltså att de möter ärkefienden, stor kamp och de dör tillsammans med skurken, eller lever lyckliga i alla sina dar och nya RP:s kommer, men jag låter de inte heller misslyckas med viktiga handlingar som bl.a. överlevnad eller övertala. Hur ska man göra en bra balans för RP kanske dör en aning för snabbt om man helt plötsligt nlir hårdare på reglerna. Kan någon ge ett eller flera bra exempel på bra balans eller kanske rentutav elakheter från spelledaren? Jag kanske är lite flummig med vad jag menar men jag vill gärna veta vad för balans jag ska hålla, men jag vill inte låta tärningar komma ivägen för huvudplanerna.
Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.