Nekromanti Tips?

Troberg

Sinister eater
Re: Dagens ungdom har det lätt...

Var ni verkligen tvungna att klä er i shorts?
Alla utom jag, jag är för hård för att klä mig i shorts, men det är redan diskuterat i andra trådar.

Blippe

Warrior

På min tid fick man minsann studera en vecka per poäng.

Dessutom blev vi jagade av ylande vargar genom snöstorm tio mil i shorts till skolan varje dag, och skollunchen var en lite bit barkbröd som vi åt medan vi agades av lärarna.

Jag säger och har alltid sagt att det var bättre förr. Hårda regler ger hårda och mentalt misshandlade män/kvinnor, och är det inte just det som vi vill ha?

entomophobiac

Low Prep High Play

På min tid fick man minsann studera en vecka per poäng.
Högskola? Just det... Gymnasiet fungerar annorlunda. Men så vitt jag vet är ett högskolepoäng fortfarande en vecka.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Iarwain Ben-Adar minns

Det hette specialarbete när jag gick i tredje ring på gymnasiet 1977-78. Jag skrev då en kort sciencefiction-roman inom ämnet svenska. Jag hade börjat spela rollspel redan då, men av någon anledning kom jag inte på iden att skriva ett eget spel. Ämlans också. :gremcool:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Jaha, guh... Retreat, retreat!

"Själv är jag jävligt inne på att göra ett ConLang. "

Vad är ett ConLang? Själv gjorde jag en hemsida som jag lade ner väldigt lite arbete på. En kompis däremot hade knåpat ihop en tjock lunta som skulle förklara vad rollspel var för något för vår mumifierade svenskalärare. Jag fick VG och han var tvungen att kompletera för att få G.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Vad är ett ConLang?
Contructed Language, ett språk gjort med avsikt i modern tid. Några exempel är interlingua och esperanto. (Min signatur nedan är på interlingua. Klicka på den så leds du till en informationssida om det språket.)

Rising

Vila i frid
Shoss! Nessen! Ik garen spek nessen!

"Själv är jag jävligt inne på att göra ett ConLang"

Det tycker jag att du skall göra! Om jag inte missminner mig så har du redan gjort en hel bibba med språk, och du verkade ha väldigt mycket kött på benen när vi diskuterade språkkonstruktion i några tidigare trådar.

/Rising
som berättar att "Nessen" är språket som råttvarelserna pratar i serien Bone, om nu någon undrade över rubriken.

Naug

Veteran

Hmm... Det där med ylande vargar och snöstorm påminner mig lite om monty python, engelsmännen som sitter och dricker te och berättar om hur det var när dom var unga, men det kanske inte är det du fick det ifrån eller?

Troberg

Sinister eater

Hmm... Det där med ylande vargar och snöstorm påminner mig lite om monty python, engelsmännen som sitter och dricker te och berättar om hur det var när dom var unga, men det kanske inte är det du fick det ifrån eller?
Där och ett dussin andra skämt.

Rosen

Myrmidon

Contructed Language, ett språk gjort med avsikt i modern tid. Några exempel är interlingua och esperanto.
Andra borde väl vara quenya och klingon?

Jag har sett en websida som listade upp vad "ekorre" heter på sjuttiofjorton olika språk. (Finns mycket man kan göra websidor om...) Den inkluderade interlingua, sindarin och klingon.
Varför de sistnämnda ens har ett ord för ekorre vete faen, men...

--
Åke

Troberg

Sinister eater

Den inkluderade interlingua, sindarin och klingon.
Låter som en klingonsk efterrätt. Kittlar döskönt i kistan...

Krille

Super Moderator

">> Varför de sistnämnda ens har ett ord för ekorre vete faen, men...
Låter som en klingonsk efterrätt. Kittlar döskönt i kistan..."

Speciellt med den där jordiska kryddan voDqa'.

Nightowl

Champion

Närvaron av klingonska gästarbetare på federationsplaneten Nya Norrland, koloniserad och terraformad av skandinaver, med tillhörande fauna och flora, inklusive ekorrar och granar de kan sitta i och skala kottar?

Erik