Nekromanti Tips...

Ingtar

Veteran
Jo jag håller på med en liten "kampanj" som ska innehålla någon slags artefakt men jag vet inte vad för slags artefakt.
Jag har tänkt mig någon slags strids artefakt men är inte säker, jag ärlite sugen på att ha någon annan typ också.

Så jag vänder mig till er och frågar om ni har några förslagoch tips???

Marcus J

Hero
Re: Tips... (minemal spoiler)

Jag har för mig att det ligger några på EON SE men jag kommer inte thåg adressen dit. Du får väl söka. Ett tips kan vara att använda religösa artefakter eller artefakter från innan det förra Mörkret.

Magnus L

Hero
Fråga..

Vad ska artefakten ha för funktion i kampanjen?
Är den till för att RP ska kunna använda den eller ska den användas mot dom? eller ska hela kampanjen gå ut på att hitta den?

Ulftryggve

Veteran
Tja!
Hörrö det är ju lite svårt att ge dig tips på artefakter då man inte vet vad kampanjen handlar om.
Men eftersom det är en stridsartefakt så kan du använda en artefakt som jag har använt i någon kampanj. Det är Valeres Horn (visst låter det obehagligt likt något annat... kan bara inte sätta fingret på vad...). Detta horn ska väcka döda kungar och soldater till liv för att hjälpa ljuset att slåss mot de onda i den sista striden. Detta lämpar sig väl ganska bra till fältslagskampanjer. Men eftersom man måste hitta den först så har du ju ett äventyr där.
Jag vet inte... Det är ju jättesvårt... Hoppas jag tillfört nått åtminstone... :gremsmile:

Ingtar

Veteran
Re: Fråga..

Det ska gå ut på att hitta artefakten och sedan ska den hjälpa dem i kommande äventyr där....ja, onskan och så vidare kommer som problem.

Ingtar

Veteran
jo den påminner verkligen om något!!!
Valeres Horn är ju det som Mat har hand om i Sagan om Drakens återkomst-Robert Jordan, hornet har ju förmågan att kalla tillbaka Arthur Hökvinges armeer av ödödliga krigare...

Sankt Creigh

Warrior
Först och främst så anser jag att man bör passa sig för att skicka ut en massa häftiga artefakter till spelarpersoner, Men, om du nu har en schysst, historia/idé/anledning till detta så har jag för mig att man säkert kan finna ett gäng i Legender och hemligheter om jag inte missminner mig... eller var det kanske vapenmästaren, framemot slutet av boken...

// Creigh

I begynnelsen skapade Gud jorden och sedan vilade han.
Sedan skapade Gud Mannen och sedan vilade han.
Sedan skapade Gud Kvinnan.
Sedan dess har varken Gud eller Mannen vilat

Ulftryggve

Veteran
Visst ja!!!

JAAA!!! VIsst ja! Men det var ju typ skit länge sedan jag läste nån av de böckerna!! Visste att jag hört det nån stans!! :gremlaugh:

Tesfforp

Warrior
Re: Du kan hitta några skojiga artefefakter...

...i Vapenmästaren och Legender och hemligheter. Bäst är nog i Vapenmästaren om du vill ha stridsartefakter!